Gå til innhold

Hvilken diagnose? (spiseforstyrrelse) NHD/andre


Gjest Annoa

Anbefalte innlegg

Gjest Annoa

Hei,

Jeg er en jente på 26 år som har en spiseforstyrrelse. Før hadde jeg bulimi (kastet opp, brukte avføringstabletter og trente mye). Den hadde jeg i drøyt 3 år. Nå har jeg sluttet å kaste opp og bruke avf.tabletter (6 mnd siden).

Nå spiser jeg ganske lite (8-900 kcal), trener 1,5-2 timer om dagen, går på slanketabletter og er besatt av å gå ned i vekt. Teller kalorier mange ganger om dagen. Har gått ned 4 kilo på 3 uker nå. har en BMI på 21, men føler meg veldig overvektig! Ser ut som en elefant... :-(

Har jeg fortsatt bulimi eller har det gått over til en uspesifisert SF eller hvilken diagnose har jeg? Synes det er så greit å ha en diagnose å forholde meg til for da kan jeg lese om den på nettet og i bøker. Mange av venninnene mine mener at jeg må ha anoreksi fordi jeg spiser så lite, men jeg er jo ikke undervektig...

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IKS-jente

Et av diagnose kriteriene for anoreksi er BMI under 17,5...

Det virker igrunnen som du er ute etter å få diagnosen anoreksi fordi den har "høyest status" blandt spiseforstyrrelsene. Hvis du skal lese om spiseforstyrrelser på nett, anbefaler jeg www.iks.no der du finner SAKLIG informasjon om spiseforstyrrelser! =)

Men ang diagnose høres det vel mest ut som "uspesifisert sf"

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annoa

Et av diagnose kriteriene for anoreksi er BMI under 17,5...

Det virker igrunnen som du er ute etter å få diagnosen anoreksi fordi den har "høyest status" blandt spiseforstyrrelsene. Hvis du skal lese om spiseforstyrrelser på nett, anbefaler jeg www.iks.no der du finner SAKLIG informasjon om spiseforstyrrelser! =)

Men ang diagnose høres det vel mest ut som "uspesifisert sf"

=)

Takk for svar! Jeg har vært inne på IKS sine hjemmesider og synes de er bra.

Jeg prøver absolutt ikke å få diagnosen anoreksi. Den vet jeg at jeg ikke har i og med at jeg ikke er undervektig og ikke har mistet menstruasjonen. Jeg bare blir litt forvirret når venninner sier noe og jeg selv leser noe annet og at jeg hadde bulimi før og at det kan være den som er der ennå, bare i en annen form. Vanskelig å plassere seg selv i en diagnose.

Jeg tror selv at det må være bulimi, uspesifisert SF eller en atypisk et eller annet. Anoreksi og tvangsspising er i hvert fall utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest killi manilly

Takk for svar! Jeg har vært inne på IKS sine hjemmesider og synes de er bra.

Jeg prøver absolutt ikke å få diagnosen anoreksi. Den vet jeg at jeg ikke har i og med at jeg ikke er undervektig og ikke har mistet menstruasjonen. Jeg bare blir litt forvirret når venninner sier noe og jeg selv leser noe annet og at jeg hadde bulimi før og at det kan være den som er der ennå, bare i en annen form. Vanskelig å plassere seg selv i en diagnose.

Jeg tror selv at det må være bulimi, uspesifisert SF eller en atypisk et eller annet. Anoreksi og tvangsspising er i hvert fall utelukket.

Det er vel vanlig blant sf at symptomene går fra den ene diagnosen til den andre. Og ved bulimi kan en da spise lite i perioder også og ta "pause" fra det harde livet med oppkast og matkick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IKS-jente

Takk for svar! Jeg har vært inne på IKS sine hjemmesider og synes de er bra.

Jeg prøver absolutt ikke å få diagnosen anoreksi. Den vet jeg at jeg ikke har i og med at jeg ikke er undervektig og ikke har mistet menstruasjonen. Jeg bare blir litt forvirret når venninner sier noe og jeg selv leser noe annet og at jeg hadde bulimi før og at det kan være den som er der ennå, bare i en annen form. Vanskelig å plassere seg selv i en diagnose.

Jeg tror selv at det må være bulimi, uspesifisert SF eller en atypisk et eller annet. Anoreksi og tvangsspising er i hvert fall utelukket.

Det var godt å høre!!!! =)

Har du prøvd selvhjelps gruppe eller slike ting?

Det blir arrangert e-selvhjelpsgrupper gjennom IKS nå i høst hvis du ikke bor i nærheten av et sted der det arrangeres vanlige selvhjelps grupper!! =)

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marlenexxx27

Hva hjelper det hvilken diagnose eller BMI du har når det uansett er helt åpenbart at hele livet ditt handler om et helt vanvittig slankeregime? Jeg tror du leter etter løsninger på feil plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...