Gå til innhold

Hvorfor trenger jeg plutselig ikke å gå på do om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 50 år gammel mann. Har tidligere vært til undersøkelse vedr. hyppig vannlating, men legene kan ikke finne noe årsak, annet enn at jeg bør redusere inntaket av væske på kvelden. Ofte må jeg opp hver time eller hver annen time, med den følge at jeg får svært dårlig søvn. Men i forige uke ferierte jeg i ei hytte på Telemarkskysten. Plutselig var det ikke behov for å gå på do om natta. Jeg kunne ligge sammenhengende 9 timer uten behov for vannlating. Nå dagene etter er igjen behovet for å stå opp om natta. Kan sjølufta være forklaringen? Vil den i såfall ha en positiv innvirkning både sommer og vinter?

Gjest Shira12
Skrevet

Har du sjekket om det går noen vannårer under huset ditt der du bor?

Jeg har en blæresykdom som gjør at jeg må opp om nettene.

Når jeg sover på den ene siden på soverommet må jeg opp ofte, mindre (opp må jeg uansett pga smerter) når jeg sover på den "riktige" siden.

Når jeg er hjemme hos min mor, må jeg enda sjeldnere opp.

Det var en hos meg som målte med noen pinner, og fant dne vannåra som går under huset.

Sønnen begynte og sove hele natta etter jeg flyttet han vekk fra vannåra.

Noen reagerer ikke i det hele tatt på slike ting, men andre reagerer voldsomt.

Selv reagerer jeg nok pga at kroppen er syk, sliten og litt overfølsom.

Kan jo være verdt og få det sjekket?

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Ja, du deler disse plagene med kanskje flertallet av menn litt opp i årene, selv om det er litt i tidligste laget når du er bare 50. Det er mange mulige årsaker til hyppig vannlatning, fra infeksjon til slappere stengemuskulatur. Det er selvfølgeligikke mulig for meg å si noe om hva det er tilfelle hos deg. Det er en ting som kan muligens være medvirkende. Er det varmt og du er aktiv og svetter en del blir det mye mindre behov for åbli kvitt veske via vannlatningen. Utover dette vet jeg ikke noe om sammenheng mellom årstid og vannlatningstrang. Temperatur, muligens, om du fryser eller i alle fall kald virker befordrende. Neppe sjølufta, tror jeg.

Gjest og god sommer i samme slengen
Skrevet

Har du sjekket om det går noen vannårer under huset ditt der du bor?

Jeg har en blæresykdom som gjør at jeg må opp om nettene.

Når jeg sover på den ene siden på soverommet må jeg opp ofte, mindre (opp må jeg uansett pga smerter) når jeg sover på den "riktige" siden.

Når jeg er hjemme hos min mor, må jeg enda sjeldnere opp.

Det var en hos meg som målte med noen pinner, og fant dne vannåra som går under huset.

Sønnen begynte og sove hele natta etter jeg flyttet han vekk fra vannåra.

Noen reagerer ikke i det hele tatt på slike ting, men andre reagerer voldsomt.

Selv reagerer jeg nok pga at kroppen er syk, sliten og litt overfølsom.

Kan jo være verdt og få det sjekket?

Hvem kan sjekke om det er vannårer? Jeg lurer på om de kan være årsak til migrene. Hvor store er de? (Om de er så store at en går under hele huset mener jeg.)

Gjest Shira12
Skrevet

Hvem kan sjekke om det er vannårer? Jeg lurer på om de kan være årsak til migrene. Hvor store er de? (Om de er så store at en går under hele huset mener jeg.)

Jeg vet faktisk ikke hvem som gjør dette.

Jeg hadde en mann her hjemme for og gi meg tankefeltsterapi, og han kunne dette med målinger i tillegg.

Han kunne akupunktur og soneterapi i tillegg, en meget kunnskapsrik mann dette. Men han bor i Sogn & fjordane, vet ikke om det hjelper deg?

Men han sa at pga hodeverk må en ikke ha klokkeradio ved hodet, flytte den ned ved føttene dine. Har du prøvd det?

Ikke sove i nærheten av data eller tv, heller ikke ved siden av en vegg, hvor dataen står på andre siden av veggen (inntil veggen da).

Jeg kan søke litt på nettet og se om jeg finner noen linker til deg.

Men hvor store vannårene er aner jeg faktisk ikke.

Men som ett lite tillegg, har du prøvd magnesium for migrenen? Mangen har god effekt av det, fåes på helsekost.

Har du prøvd akupunktur? En venninne av neg får behandling ca 1 gang i året, da er hun nesten ikke plaget resten av året. Verdt ett forsøk?

Gjest Shira12
Skrevet

Her var en i midt-norge som målte, om du ikke bor der kan du jo ta kontakt og høre om han kan anbefale noen der du bor?

http://www.rolv.no/geobiologi/radgivning.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...