Velouria Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Idag våknet jeg av den nydelige melodiøse duren av naboens motorsag. Jeg gned meg i øyne og strålte av lykke, endelig en ny dag, jeg hadde jo allerede sovet hele 3 timer! Natten tilbragte jeg stort sett på sykehuset med min eldste datter som fikk et ganske kraftig astma anfall, det tapper meg jo aldri for energi og krefter. Så det å sove knappe 3 t var helt greit. Var det feil av meg å skrike ut vinduet å be han dra til helvete? 0 Siter
flowy Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Nei, det synes jeg du hadde helt rett til. 06.30 er i tidligste laget for vedkapping! Jeg våknet også 06.30 av en lastebil som sto med motoren i gang utenfor vinduet mitt. 0 Siter
Gemini Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg hater sånt minst like mye som deg, men tror dessverre ikke reglene er på vår side. Her er i alle fall støyreglene fra Oslo kommune: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/article1079583.ece 0 Siter
Velouria Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Skrevet 28. juli 2005 Jeg hater sånt minst like mye som deg, men tror dessverre ikke reglene er på vår side. Her er i alle fall støyreglene fra Oslo kommune: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/article1079583.ece Jeg regnet med at det er lov fra klokken 6, men jeg trodde at folk brukte hue litt. Det er ferie og det bor mange familier og eldre i nabolaget så jeg trodde at folk brukte litt skjønn. Kanskje jeg skal gå bort å be om unnskyldning for at jeg ble så sint? 0 Siter
petter smart Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Det var lovlig tidlig (både bokstavlig og figurativt talt). Skjønner godt at du ble forbanna. Men du kan jo ikke forvente at resten av verden tar hensyn til at du måtte sitte lenge på sykehuset og ikke hadde sovet stort. Når det er sagt, burde naboen din hatt litt mer vett og ventet til i alle fall etter kl 8. Spesielt nå om sommeren når så mange har fri. 0 Siter
Gjest Ja gjør det Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg regnet med at det er lov fra klokken 6, men jeg trodde at folk brukte hue litt. Det er ferie og det bor mange familier og eldre i nabolaget så jeg trodde at folk brukte litt skjønn. Kanskje jeg skal gå bort å be om unnskyldning for at jeg ble så sint? Ba du ham virkelig dra til helvete da? Jeg tror jeg ville gått bort og forklart litt om bakgrunnen til reaksjonen din. Ikke noe hyggelig uansett å ha bedt naboen dra til helvete. 0 Siter
Gemini Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg regnet med at det er lov fra klokken 6, men jeg trodde at folk brukte hue litt. Det er ferie og det bor mange familier og eldre i nabolaget så jeg trodde at folk brukte litt skjønn. Kanskje jeg skal gå bort å be om unnskyldning for at jeg ble så sint? Jeg ville ikke gjort det. De kan godt få vite at folk synes det er TOTALT upassende å dra igang en motorsag så tidlig på morgenen. Men det spørs kanskje litt hvor mye du føler du har ødelagt naboforholdet. Som Petter Smart sier, så er det jo ingen som kan vite at du har sovet så lite. Vet ikke om du kan sove med sov-i-ro en annen gang, eller om du kanskje ikke vil det pga at du vil våkne om det er noe med barna? PS: Jeg vet mye om dette med å få søvnen ødelagt. Er nemlig gift med en som jobber skift, og ofte trenger å sove på dagtid. Og da er det jo ingen regler som beskytter ham. Og flere naboer rundt her som elsker å holde på med div. motoriserte redskaper seint og tidlig... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Særlig høflig var det vel neppe, men naboen burde ha bedre vett enn å dra igang bråket så tidlig. 0 Siter
Gjest Nosferatü Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg hadde løpt ut og revet håret av han. Motorsag er jo omtrent det verste man kan varte opp med så tidlig. Jeg ville selv tatt det i småporsjoner til andre tider, og kanskje først litt lobbyvirksomhet for å finne litt velvilje. 0 Siter
Velouria Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Skrevet 28. juli 2005 Det var lovlig tidlig (både bokstavlig og figurativt talt). Skjønner godt at du ble forbanna. Men du kan jo ikke forvente at resten av verden tar hensyn til at du måtte sitte lenge på sykehuset og ikke hadde sovet stort. Når det er sagt, burde naboen din hatt litt mer vett og ventet til i alle fall etter kl 8. Spesielt nå om sommeren når så mange har fri. Nei, selvfølgelig mener jeg ikke at alle skal vite at jeg har vært på sykehuset, Jeg trenger heller ingen sympati for det, men jeg mener, som deg, at i disse ferietider går det ann å drøye vedkappingen til kl 8. 0 Siter
Velouria Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Skrevet 28. juli 2005 Ba du ham virkelig dra til helvete da? Jeg tror jeg ville gått bort og forklart litt om bakgrunnen til reaksjonen din. Ikke noe hyggelig uansett å ha bedt naboen dra til helvete. Jeg skrek, "det er midt i sommerferien og du kapper ved kl halv sju, er du fullstendig idiot!" hvorpå han svarte "folk har godt av å komme seg opp om morran" "Dra til helvete! sa jeg da og smalt igjen vinduet. Så ja, jeg ba han dra til helvete, skikkelig voksent gjort ikke sant 0 Siter
Gjest Nosferatü Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg regnet med at det er lov fra klokken 6, men jeg trodde at folk brukte hue litt. Det er ferie og det bor mange familier og eldre i nabolaget så jeg trodde at folk brukte litt skjønn. Kanskje jeg skal gå bort å be om unnskyldning for at jeg ble så sint? Å kjøre motorsag kl 06:30, det kalles å utbasunere sin mangel på sosial intelligens, og total hensynsløshet :-) Jeg har ikke sett noen ha med vaskevennsfat og vaske sokka sine på toget, selv om det ikke finnes regler for det. Man gjør det bare ikke. 0 Siter
Gjest Nei, ikke gjør det Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg skrek, "det er midt i sommerferien og du kapper ved kl halv sju, er du fullstendig idiot!" hvorpå han svarte "folk har godt av å komme seg opp om morran" "Dra til helvete! sa jeg da og smalt igjen vinduet. Så ja, jeg ba han dra til helvete, skikkelig voksent gjort ikke sant Ok, når jeg ser hva han svarte, så trekker jeg tilbake det jeg sa. Han har bare å dra seg til helvete, for makan til egoistisk idiot med totalt mangel på folkeskikk og empati. Jeg skjønner veldig godt at du sa det du gjorde! Han er den som burde komme til deg og be om unnskyldning. Man _MÅ_ vel ikke kappe ved kl. halv sju om morran?! 0 Siter
Gjest Hihihihehehe Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Å kjøre motorsag kl 06:30, det kalles å utbasunere sin mangel på sosial intelligens, og total hensynsløshet :-) Jeg har ikke sett noen ha med vaskevennsfat og vaske sokka sine på toget, selv om det ikke finnes regler for det. Man gjør det bare ikke. *lol* 0 Siter
nick Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg skrek, "det er midt i sommerferien og du kapper ved kl halv sju, er du fullstendig idiot!" hvorpå han svarte "folk har godt av å komme seg opp om morran" "Dra til helvete! sa jeg da og smalt igjen vinduet. Så ja, jeg ba han dra til helvete, skikkelig voksent gjort ikke sant Flink jente! 0 Siter
Gjest Nosferatü Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg tenkte litt. Best å gå bort og snakke med han tror jeg. Ikke vent for lenge. 0 Siter
flisa Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Å kjøre motorsag kl 06:30, det kalles å utbasunere sin mangel på sosial intelligens, og total hensynsløshet :-) Jeg har ikke sett noen ha med vaskevennsfat og vaske sokka sine på toget, selv om det ikke finnes regler for det. Man gjør det bare ikke. *LOL* og ser jeg det en gang så vet jeg i alle fall det er en DOLing 0 Siter
flisa Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Nei, det synes jeg du hadde helt rett til. 06.30 er i tidligste laget for vedkapping! Jeg våknet også 06.30 av en lastebil som sto med motoren i gang utenfor vinduet mitt. Der vi bor står lastebilene fra midnatt og til 0700 og durer -vi har klaget.......men kverna maler saaaakte.... 0 Siter
Gjest Nei vet du hva! Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg skrek, "det er midt i sommerferien og du kapper ved kl halv sju, er du fullstendig idiot!" hvorpå han svarte "folk har godt av å komme seg opp om morran" "Dra til helvete! sa jeg da og smalt igjen vinduet. Så ja, jeg ba han dra til helvete, skikkelig voksent gjort ikke sant Han vet nok at han har reglene på sin side, så jeg tipper han bare gosser seg over å se at folk blir forbanna. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.