Goliath Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/28/438583.html 0 Siter
nick Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Høres undelig ut all den stund man vasser i tiggere når man rusler en tur i Tigerstaden. Før var det i det minste norske fylliker/knarkere som maste om penger, men nå snkker de ikke norsk en gang. Det virker som om det hele er organisert nå. Ikke for at loven funker noe særlig nå, men muligheten for å ta tak i problemet ligger i hvert fall der. 0 Siter
Gjest Nosferatü Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Da får vi begynne å tømme bøtter med vann over dem igjen. Det liker de ikke. 0 Siter
Altman Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Tigging bør være lov i et hvert fritt land. 0 Siter
flisa Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Helt greit! da kommer elendigheta frem i lyset også. 0 Siter
Gjest Nosferatü Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Tigging bør være lov i et hvert fritt land. Tiggingen trekker ofte mye mer med seg. Ofte er tiggerne i Oslo ikke fattige, men smarte. En tigger sa også til meg en gang: "Jeg tigger for da trenger jeg ikke drikke rødsprit, men kan kjøpe på polet eller av en smugler/hjemmebrenner" En annen fikk ikke penger og og fikk ikke stå og tigge med det resultat at han fanget to duer og slapp inne i lokalet. Vi fikk et helvete med å få tak i dem. Til slutt måtte vi bruke revolver med hagl. 0 Siter
Altman Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Tiggingen trekker ofte mye mer med seg. Ofte er tiggerne i Oslo ikke fattige, men smarte. En tigger sa også til meg en gang: "Jeg tigger for da trenger jeg ikke drikke rødsprit, men kan kjøpe på polet eller av en smugler/hjemmebrenner" En annen fikk ikke penger og og fikk ikke stå og tigge med det resultat at han fanget to duer og slapp inne i lokalet. Vi fikk et helvete med å få tak i dem. Til slutt måtte vi bruke revolver med hagl. Jeg sa ikke at alle tiggere er engler, men vi kan ikke forby noe bare fordi vi misliker det. 0 Siter
Goliath Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Skrevet 28. juli 2005 Helt greit! da kommer elendigheta frem i lyset også. Som de som sender ungene ut på gata for å tigge? Man behøver ikke dra til Asia eller et u-land for å finne eksempler på barnearbeid. Det finnes i Norge også..... Desuten er tigging for mange selvvalgt (de takker nei til andre tilbud fra kommunen) - for ikke å snakke om alle utlendinger som kommer hit for å tigge. For hvorfor jobbe for en "vanlig" betaling i det landet de kommer fra, når de kan reise hit i ferien for å tjene en ekstra årslønn eller to ved å tigge på gaten her..?? Man løser IKKE et slikt problem ved å gjøre dette til lovlig "business", men man skaper derimot problemer for mange andre i tillegg. 0 Siter
Goliath Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Skrevet 28. juli 2005 Jeg sa ikke at alle tiggere er engler, men vi kan ikke forby noe bare fordi vi misliker det. Hvorfor ikke? Det er jo nettopp det vi har for vane å gjøre..... 0 Siter
Gjest Nosferatü Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg sa ikke at alle tiggere er engler, men vi kan ikke forby noe bare fordi vi misliker det. Det er ikke engler som er overerrepresentert nei. 0 Siter
flisa Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Som de som sender ungene ut på gata for å tigge? Man behøver ikke dra til Asia eller et u-land for å finne eksempler på barnearbeid. Det finnes i Norge også..... Desuten er tigging for mange selvvalgt (de takker nei til andre tilbud fra kommunen) - for ikke å snakke om alle utlendinger som kommer hit for å tigge. For hvorfor jobbe for en "vanlig" betaling i det landet de kommer fra, når de kan reise hit i ferien for å tjene en ekstra årslønn eller to ved å tigge på gaten her..?? Man løser IKKE et slikt problem ved å gjøre dette til lovlig "business", men man skaper derimot problemer for mange andre i tillegg. Dørum sier ikek at det er greit at rike Norge har tiggere, husk det. Men tror du det hjelper at vi skjuler elendigheten? Ville mye heller hatt et forbud mot telefonsalg til privatpersoner. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Tigging kan da neppe bare være et problem i gatene. Det tigges jo på t-banen også. Jaja, Dørum er ikke kjent for å være en "kraftkar" akkurat. Legaliser problemene først, og fjærn dem siden. 0 Siter
flisa Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Tigging kan da neppe bare være et problem i gatene. Det tigges jo på t-banen også. Jaja, Dørum er ikke kjent for å være en "kraftkar" akkurat. Legaliser problemene først, og fjærn dem siden. Ja? han sier jo ikke at han ikke vil bli kvitt tigging som fenomen. 0 Siter
Altman Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Hvorfor ikke? Det er jo nettopp det vi har for vane å gjøre..... Men det er fordi folk (SV-ere, og APer) ikke vet å verdsette et fritt samfunn. Alt som kan reguleres SKAL reguleres er mottoet de lever etter 0 Siter
flisa Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Men det er fordi folk (SV-ere, og APer) ikke vet å verdsette et fritt samfunn. Alt som kan reguleres SKAL reguleres er mottoet de lever etter Jeg liker mitt mott bedre: Vi skal bry oss OM og ikke så mye MED .) Men så stemmer jeg også Venstre .) 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Tigging kan da neppe bare være et problem i gatene. Det tigges jo på t-banen også. Jaja, Dørum er ikke kjent for å være en "kraftkar" akkurat. Legaliser problemene først, og fjærn dem siden. "Legaliser problemene først, og fjærn dem siden." Du fjerner ikke tigging før du fjerner heroinen. Altså: Aldri. Man kan ha forbud så mye man vil, men med mindre vi vil ha et gestapo-politi som går rundt i gatene og bruker ressurser på å arrestere junkies og putte dem på glattcella, så vil det alltid finnes. ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Jeg synes det er helt greit jeg, med de tiggerne som sitter på fortauet med ei skål foran seg. Det var slik det var i gamle dager. Da hender det jeg slenger i en mynt. De som går rundt på gata synes jeg er lettere irriterende, men jeg har aldri vært plaget nok av dem til at det kunne falle meg inn å forby det. "................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Som de som sender ungene ut på gata for å tigge? Man behøver ikke dra til Asia eller et u-land for å finne eksempler på barnearbeid. Det finnes i Norge også..... Desuten er tigging for mange selvvalgt (de takker nei til andre tilbud fra kommunen) - for ikke å snakke om alle utlendinger som kommer hit for å tigge. For hvorfor jobbe for en "vanlig" betaling i det landet de kommer fra, når de kan reise hit i ferien for å tjene en ekstra årslønn eller to ved å tigge på gaten her..?? Man løser IKKE et slikt problem ved å gjøre dette til lovlig "business", men man skaper derimot problemer for mange andre i tillegg. Unger som blir sendt ut på gata i Oslo av foreldrene for å tigge er jaggu ikke noen betydelig andel av tiggerne. Dessuten - hvis folk var mindre idioter, og sluttet å gi penger til tiggere, så ville problemet i stor grad løst seg selv. ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Tiggingen trekker ofte mye mer med seg. Ofte er tiggerne i Oslo ikke fattige, men smarte. En tigger sa også til meg en gang: "Jeg tigger for da trenger jeg ikke drikke rødsprit, men kan kjøpe på polet eller av en smugler/hjemmebrenner" En annen fikk ikke penger og og fikk ikke stå og tigge med det resultat at han fanget to duer og slapp inne i lokalet. Vi fikk et helvete med å få tak i dem. Til slutt måtte vi bruke revolver med hagl. "En tigger sa også til meg en gang: "Jeg tigger for da trenger jeg ikke drikke rødsprit, men kan kjøpe på polet eller av en smugler/hjemmebrenner"" Skulle det være et bevis på at tiggere er "vanlige folk" som har vanlig økonomi? Javisst - jeg pleier også å drikke rødsprit når jeg ikke rekker polet på fredag... ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Tigging bør være lov i et hvert fritt land. I all verden - er du her også? Har ikke du vært borte (fra DOL) fryktelig lenge da, eller er det bare jeg som er sløv? :-) "..................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.