Dalis Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg er en 35 år gammel mann.Saken er: For 15 mnd. siden, våknet min kone av at jeg bråkte veldig om natten etter at jeg hadde sovnet. Jeg var voldsomt urolig, roterte rundt meg selv i sengen, og laget gryntelyder. Min kone fikk ikke skikkelig kontakt med meg. Hun fikk kun enkle svar på tiltale. Jeg husker selv ingenting av ca 15 min. før jeg klarnet noenlunde. Da var jeg voldsomt utslitt, og hadde veldig hoven tunge, samt bitt meg i denne. Jeg hadde også utslett i form av røde prikker rundt øynene, og nedover underarmene. Det tok over en uke før jeg ble noenlunde i form igjen .Jeg var til doktor, og ble henvist til sykehus for epilepsiundersøkelser. EEG, og Søvndeprivert EEG, ga ingen svar. 3 mnd. senere skjedde de samme igjen, til samme tid, mens jeg sov. Denne gangen varte det lengre, jeg husker ingenting av en 30 min. tid. Symptomene var veldig like, men selv om tungen var hoven, hadde jeg ikke bitt i den. Jeg var i tillegg kraftig svimmel og kvalm. Jeg hadde oppkast i ambulansen. Hos legen, fikk jeg allergimedisin, og kortisontabletter, og da kom jeg meg raskt, og var helt fin etter to dager. Jeg ved begge anledningene,spiste jeg snickerskake kvelden før. Inneholder både nøtter egg og sjokolade. Jeg ble undersøkt for allergi, men ingen reaksjon på disse. Jeg har derimot lett astma, og allergi mot bjørkepollen og kattehår. Dette har jeg hatt siden jeg var ca 8 år. Ved en senere anledning, vart jeg veldig kvalm og svimmel, samt at det føltes som at det brant i huden, og at jeg fikk kraftig merkbar puls, etter at jeg spiste daimkake, mye den samme kaken. Tok da en allergitablett, og ble helt fin på en time. Legen mente at ihvertfall et av anfallene var epilepsi, men kunne ikke si hvilket av de? Kan dere gi meg deres synspunkter på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192172-kryssalergiepilepsi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.