Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kjøttdeig som gikk ut på dato igår. Det går vel greit å spise den idag? Har så lyst på nachos ikveld :)

Fortsetter under...

Skrevet

det går helt fint! - - om den ikke lukter surt! :)

Skrevet

det går helt fint! - - om den ikke lukter surt! :)

Den lukter litt rart, men det syns jeg alltid at kjøttdeig gjør.. Og ser ikke veldig god ut, men den skal vel være brun? Har ikke kikket så nøye på den før..

Skrevet

Den lukter litt rart, men det syns jeg alltid at kjøttdeig gjør.. Og ser ikke veldig god ut, men den skal vel være brun? Har ikke kikket så nøye på den før..

Med mindre den er slimete og du blir kvalm av lukten så er den helt sikkert ok.

Stek en liten bit (godt!) og smak om den smaker normalt.

Steik kjøttdeigen godt.

Skrevet

den er helt sikekrt bra- -jeg klarer heller ikke lukta av rå kjøttdeig - lukter "like" innbiller jeg meg - men jeg vet det skal lukte sånn. .)

Gjett hva jeg fikk lyst på nå - -nam!

Men jeg skal rett til Ski og handle gåstaver på Spar-kjøp.....har de noe Nachos der tror du? hehe

Med masse rømme og mais på - - -nam!

Skrevet

Det ble vel nylig en endring i pakkereglene for kjøttdeig. Tidligere har man i Norge tilsatt en gass under pakkingen for at kjøttdeigen skal være rød. Ifølge EØS-regler (må det vel være) er ikke dette lenger lov, så nå er kjøttdeigen blitt mer grå-brun.

Spis og vær glad! :D

Annonse

Skrevet

Det ble vel nylig en endring i pakkereglene for kjøttdeig. Tidligere har man i Norge tilsatt en gass under pakkingen for at kjøttdeigen skal være rød. Ifølge EØS-regler (må det vel være) er ikke dette lenger lov, så nå er kjøttdeigen blitt mer grå-brun.

okei! da er det jo ikke rart den er brun :)

Skrevet

den er helt sikekrt bra- -jeg klarer heller ikke lukta av rå kjøttdeig - lukter "like" innbiller jeg meg - men jeg vet det skal lukte sånn. .)

Gjett hva jeg fikk lyst på nå - -nam!

Men jeg skal rett til Ski og handle gåstaver på Spar-kjøp.....har de noe Nachos der tror du? hehe

Med masse rømme og mais på - - -nam!

ja, masse rømme og salsasaus liker jeg best da! det blir middagen idag :)

Skrevet

Med mindre den er slimete og du blir kvalm av lukten så er den helt sikkert ok.

Stek en liten bit (godt!) og smak om den smaker normalt.

Steik kjøttdeigen godt.

isj.. slimete kjøttdeig!! da tror jeg ikke jeg hadde spørt her engang ;)

Skrevet

Jeg syns det er dumt at dette ikke er lov med rødfargen lenger...den brune ser ikke fristende ut. Kjøttdeig som er rød ser mye friskere og ferskere ut, den brune ser gammel ut.

Vet det ikke er sånn altså, men det er sånn det virker visuelt.

Skrevet

Kjøper alltid i Sverige jeg -den er rød og lekker! .)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg syns det er dumt at dette ikke er lov med rødfargen lenger...den brune ser ikke fristende ut. Kjøttdeig som er rød ser mye friskere og ferskere ut, den brune ser gammel ut.

Vet det ikke er sånn altså, men det er sånn det virker visuelt.

Helt enig!

Vet det bare er i mitt hode, men fargen har endel og si.

Vet mangen savner den røde kjøttdeigen.

Skrevet

Kjøper alltid i Sverige jeg -den er rød og lekker! .)

Førr dekk som bur i Solør er det jo lettvint å flige øver grensa og skætte ja. ;)

Men førr smaken har det vel itte så mye å seia.

Annonse

Skrevet

Førr dekk som bur i Solør er det jo lettvint å flige øver grensa og skætte ja. ;)

Men førr smaken har det vel itte så mye å seia.

Jeg bor ved Moss jeg :)

Skrevet

Jeg bor ved Moss jeg :)

Åja, da ble jo ikke mitt forsøk på solungdialekt litt malplassert da. Trodde du kom fra Flisa jeg. :P

Skrevet

Åja, da ble jo ikke mitt forsøk på solungdialekt litt malplassert da. Trodde du kom fra Flisa jeg. :P

hehe. Dessuten- jo, den svenske kjøttdeigen er bedre enn den norske -syns jeg :)

Gjest Nosferatü
Skrevet

Stikk nesa nedi og lukt straks du åpner lokket, er den dårlig, kjenner du det straks. Eller smak en liten bit oppå og under.

Skrevet

Stikk nesa nedi og lukt straks du åpner lokket, er den dårlig, kjenner du det straks. Eller smak en liten bit oppå og under.

Ikke si sånn - norsk kjøttdeig er ofte pakket så det lukter sur fis (svovel) i det samme man stiker hull på pakken- da skulle jo all frisk kjøttdeig blitt kastet -hehe

Skrevet

Så lenge kjøttdeigen har vært oppbevart kaldt er det ikke noe problem å spise den dagen etter utgått dato. Som regel står det jo også "best før" gjør det ikke det da?

Gjest Nosferatü
Skrevet

Ikke si sånn - norsk kjøttdeig er ofte pakket så det lukter sur fis (svovel) i det samme man stiker hull på pakken- da skulle jo all frisk kjøttdeig blitt kastet -hehe

Jo.

Men vet man hvordan det skal lukte, så funker det.

Nå er det ikke lov å bruke den derre gassen som gjør kjøttet rødt lenger, så det er mulig det ikke lukter det samme. Min her luktet meget bra, rått friskt kjøtt, selv to dager over en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...