Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Ikke si sånn - norsk kjøttdeig er ofte pakket så det lukter sur fis (svovel) i det samme man stiker hull på pakken- da skulle jo all frisk kjøttdeig blitt kastet -hehe

Pga det har jeg sluttet og lukte på kjøttdeigen når den er nyåpnet, jeg trodde jo alltid at den var dårlig...

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke noe problem å spise den.

Man kan gjerne la vakumpakket kjøtt ligge lengst mulig mot siste forbrukstdato, for da er kjøttet best mørnet.

Jeg bruker å kjøpe mye "utgått på dato" kjøtt til halv pris. Kan jeg ikke bruke det der og da fryser jeg det ned og bruker ved en senere anledning. Lar det dog ikke ligge nedfrøyst for lenge.

Noen synes det er lite greit med slikt kjøtt, men jeg har "bank i bordet" aldri blitt dårlig av det jeg har kjøpt...noensinne.

Skrevet

isj.. slimete kjøttdeig!! da tror jeg ikke jeg hadde spørt her engang ;)

Nei da hadde jeg blitt noe bekymret :)

Skrevet

Kjøper alltid i Sverige jeg -den er rød og lekker! .)

Hvorfor i alle dager er det egentlig sånn at sverige, som er med i eu, ikke må følge disse ville eøs-reglene?

*savne t-bone-steak og oksehaler*

(vel, er jo innom svinesund innimellom da :P )

Skrevet

Jeg syns det er dumt at dette ikke er lov med rødfargen lenger...den brune ser ikke fristende ut. Kjøttdeig som er rød ser mye friskere og ferskere ut, den brune ser gammel ut.

Vet det ikke er sånn altså, men det er sånn det virker visuelt.

Den så tilogmed frisk og fin ut opp til en uke etter at den ikke burde brukes lengre :P

Skrevet

Ikke si sånn - norsk kjøttdeig er ofte pakket så det lukter sur fis (svovel) i det samme man stiker hull på pakken- da skulle jo all frisk kjøttdeig blitt kastet -hehe

Huff ja, det der kjenner man jo når man åpner pakken:-)

Bedre å lukte på den etter noen minutter, men har brukt kjøttdeig to dager over dato og vi har ikke blitt syke, tror nok de har god margin på datoene..

Annonse

Skrevet

Huff ja, det der kjenner man jo når man åpner pakken:-)

Bedre å lukte på den etter noen minutter, men har brukt kjøttdeig to dager over dato og vi har ikke blitt syke, tror nok de har god margin på datoene..

klart det er en margin ved riktig oppbevaring - det skjer liksom ikke noe med kjøttdeigen ved midnatt fra en dato til en annen :)

Skrevet

klart det er en margin ved riktig oppbevaring - det skjer liksom ikke noe med kjøttdeigen ved midnatt fra en dato til en annen :)

Enig:-) går jo an å bruke nesa litt da;-)

kjennes ganske raskt om kjøtt ikke er helt bra..

Skrevet

Enig:-) går jo an å bruke nesa litt da;-)

kjennes ganske raskt om kjøtt ikke er helt bra..

Men innrøm det, det hadde vært dritskummelt og sittet i et kjøelskap ved midnatt og fulgt med !

Skrevet

Men innrøm det, det hadde vært dritskummelt og sittet i et kjøelskap ved midnatt og fulgt med !

"grøss"!! skal vi prøve?? hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...