Gå til innhold

Hvor ofte trene?

Anbefalte innlegg

Gjest vil ned i vekt
Skrevet

Jeg ønsker å gå ned i vekt og har derfor begynt på sats. Jeg er for glad i mat så jeg håper derfor at trening skal være nok. Hvor mye/ofte må man trene for at man skal gå ned i vekt uten å endre på kostholdet?

Skrevet

Jeg prøvde på og av i 4 år å trene uten å endre kostholdet. Har alltid vært for glad i mat. Trente i rykk og napp, så jeg kunne nok vært flinkere, men det var ikke før jeg kuttet ned på karbohydrater at resultatene kom!

Detter var i vår, og jeg ble ikke engang helt Fedon-fantast - spiste fremdeles kornblanding til frokost, drakk noen cappuchino med sukker i uka, spiste sjokolade både fredag og lørdag... Men var flink med treninga. Og gikk plutselig ned litt over 2 kg på litt over 3 uker. :-)

Dessverre skjedde det saker og ting som fikk meg ut av de gode vanene etter disse ukene, så nå er minst 1 av kiloene på plass igjen. Men har store planer om å ta opp kampen på nytt! :-)

For noen kan nok kun trening være nok, men ikke i mitt tilfelle.

Mary Poppins
Skrevet

Det kommer jo helt ann på hvor mye du skal ned, hva du i utgangspunktet veier, hvor trent du er fra før av osv..

Skrevet

Hvis du snakker om mer enn en håndfull kilo, så er du ganske enkelt nødt til å tenke på kostholdet også. Det er faktisk bedre å trene dårlig og ha et godt kosthold enn omvendt - uansett hva slags trening man driver med.

"...................................."

Gjest missy lue
Skrevet

jeg gikk ned ved å trene 5 dager i uken. Men jeg spiste mindre og da. Men det var fordi jeg hadde fått enorm matlyst pga medisiner, som jeg sluttet med, og fikk normal matlyst. Gikk ned 15 kg. De siste par har jeg holdt selv om treningen er trappet ned til et par ganger i uken.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det går fint an å være glad i mat og likevel spise fornuftig.

For de fleste er det ikke nok bare å trene. Kostholdet betyr mer enn selve treninga. Spesielt hvis du bare tar en styrke- eller spinningøkt 4 ganger i uka.

Gjest Aimabel
Skrevet

Enig med de andre som har svart deg. Best resultat får du av å både trene og endre kostholdet. En treningsøkt kan betale for sjokoladen du spiste i går, men da vil du kun beholde vekten ikke gå ned. Det er hardt mens det står på, og nettopp derfor er det viktig at du er mest mulig effektiv. Trener du mye, bør du vel ikke kutte helt på karbohydrater, så lenge du holder deg til de sunne. Prøv å la være å trene så hardt at du faller i fella, og spiser mer. Spis litt mindre, tren litt mer, og finn på noe som tar oppmerksomheten bort fra mat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...