Gjest Forsikre barna? Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Vi har Barnas Trygghetskonto i Posten hvor barnetrygden går inn hver måned. Da er også en ulykkesforsikring inkludert. Vi betaler altså ingenting for denne forsikringen. Er det noen flere som har dette og som synes det er nok med denne forsikringen? Har fått tilbud i posten nettopp på barneforsikring gjennom Sandvik. Det er ACE Europe som er forsikringsselskapet. Den koster kr. 129 pr. mnd. om man har mer enn ett barn. Kjenner også til DnB Nor sin barne- og ungdomsforsikring. Den koster omtrent det samme i året som Sandvik/ACE sin. Denne virker veldig bra og omfattende. Kan man satse på at det holder med det Posten tilbyr samt Folketrygden, eller bør man absolutt ha noe annet i tilegg? Barna er jo uansett forsikret i barnehagen og på skolen. Synes dette er ganske vanskelig, jeg.... Vil jo det beste for barna, men er dette nødvendig? 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Kjenner ikke til ACE sine forsikringer på barn men kjenner til dem i forhold til andre forsikringer. Og de er noen skikkelige lømmeler, så jeg hadde ikke handlet noe gjennom dem iallefall. 0 Siter
Gjest Forsikre barna? Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Kjenner ikke til ACE sine forsikringer på barn men kjenner til dem i forhold til andre forsikringer. Og de er noen skikkelige lømmeler, så jeg hadde ikke handlet noe gjennom dem iallefall. Javel, jeg har ei venninne som jobber i ACE. Skal ikke fortelle henne det du sa her, nei. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Javel, jeg har ei venninne som jobber i ACE. Skal ikke fortelle henne det du sa her, nei. Hvorfor ikke? *ler* De som jobber der følger jo bare husets regler for å si det sånn... selvom mange jo blir "som huset" da...sånn etter litt tid Det er jo en kjent sak at de aller fleste forsikringsselskaper ikke ønsker å utbetale summer av ymse slag, men noen av dem er greie når det er på sin plass å motta forsikringspenger. Noen derimot er meget sære på slikt og under den katogorien plasserer jeg ACE...jeg og veldig mange andre. Men så har ikke jeg prøvd dem på barneforsikringer...jeg vil uansett tilbud ikke gjøre det heller for jeg har sett deres måte å behandle saker på og behandle folk på når det virkelig kniper. De vil aldri få et øre av meg for å si det sånn. 0 Siter
Gjest Forsikre barna? Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Hvorfor ikke? *ler* De som jobber der følger jo bare husets regler for å si det sånn... selvom mange jo blir "som huset" da...sånn etter litt tid Det er jo en kjent sak at de aller fleste forsikringsselskaper ikke ønsker å utbetale summer av ymse slag, men noen av dem er greie når det er på sin plass å motta forsikringspenger. Noen derimot er meget sære på slikt og under den katogorien plasserer jeg ACE...jeg og veldig mange andre. Men så har ikke jeg prøvd dem på barneforsikringer...jeg vil uansett tilbud ikke gjøre det heller for jeg har sett deres måte å behandle saker på og behandle folk på når det virkelig kniper. De vil aldri få et øre av meg for å si det sånn. Ok, det er nyttig for meg å vite hvordan de behandler folk i praksis ja! 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Ok, det er nyttig for meg å vite hvordan de behandler folk i praksis ja! Jeg har tegnet vanlig ulykkesforsikring på ungene i Gjensidige forsikring. Disse har jeg også på alle andre forsikringer og de har iallefall ikke gitt meg problemer i den samme saken som jeg dømmer ACE i. Jeg var også i IF i mange år, og hadde ikke problemer med dem en gang vaskemaskinen tok fyr og måtte byttes, samt at hele huset måtte skures ned. Send forespørsler til forskjellige da vel, hvor du etterhvert finner ut hva som dekkes, pris på forsikringen osv. Og så er det jo fint at du lufter slikt her slik at du kanskje får en del svar med erfaringer fra de forskjellige. Er det andre fora også kanskje hvor slike spørsmål kan være særs relevante? 0 Siter
Gjest Forsikre barna? Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Jeg har tegnet vanlig ulykkesforsikring på ungene i Gjensidige forsikring. Disse har jeg også på alle andre forsikringer og de har iallefall ikke gitt meg problemer i den samme saken som jeg dømmer ACE i. Jeg var også i IF i mange år, og hadde ikke problemer med dem en gang vaskemaskinen tok fyr og måtte byttes, samt at hele huset måtte skures ned. Send forespørsler til forskjellige da vel, hvor du etterhvert finner ut hva som dekkes, pris på forsikringen osv. Og så er det jo fint at du lufter slikt her slik at du kanskje får en del svar med erfaringer fra de forskjellige. Er det andre fora også kanskje hvor slike spørsmål kan være særs relevante? Vet ikke hvor gamle barna dine er, men mine er jo forsikret mot ulykke både på skole og i barnehage samt at vi har god reiseforsikring som dekker privat. Har også gratis ulykkesforsikring gjennom Posten fordi vi har Barnas Trygghetskonto hvor barnetrygden går inn hver måned. Jeg synes imidlertid kanskje at man bør forsikre mot sykdom også. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Vet ikke hvor gamle barna dine er, men mine er jo forsikret mot ulykke både på skole og i barnehage samt at vi har god reiseforsikring som dekker privat. Har også gratis ulykkesforsikring gjennom Posten fordi vi har Barnas Trygghetskonto hvor barnetrygden går inn hver måned. Jeg synes imidlertid kanskje at man bør forsikre mot sykdom også. http://www.dagbladet.no/ Helt øverst er reklame for Storebrand...kanskje dette kunne være noe? 0 Siter
Gjest Forsikre barna? Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 http://www.dagbladet.no/ Helt øverst er reklame for Storebrand...kanskje dette kunne være noe? Vurderer den der sterkt, ja. Har sett at det er mange som har den av tidligere tråder her også. Eller så vurderer vi faktisk å drite i alt og ta sjansen også, vet ikke hvor fornuftig det er egentlig. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Vurderer den der sterkt, ja. Har sett at det er mange som har den av tidligere tråder her også. Eller så vurderer vi faktisk å drite i alt og ta sjansen også, vet ikke hvor fornuftig det er egentlig. De vanlige forsikringene dekker vel uhell med skader, uførhet ol? Og de aller fleste sykdommer får vi dekning til behandling for, hjelpemidler ol. Kanskje jeg ikke har skjønt helt...hva er det du ikke har dekning for som du vurderer å forsikre mot? 0 Siter
flisa Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 De vanlige forsikringene dekker vel uhell med skader, uførhet ol? Og de aller fleste sykdommer får vi dekning til behandling for, hjelpemidler ol. Kanskje jeg ikke har skjønt helt...hva er det du ikke har dekning for som du vurderer å forsikre mot? Du skriver så godt - likevel skriver du "sakt" med "K" i stedet for "sagt"...ville bare gni det inn liksom...jeg har måtte svelge noen sånne "piller" på DOL sjøl jeg assa! hehe kun for å hjelpe..... 0 Siter
Gjest Forsikre barna? Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 De vanlige forsikringene dekker vel uhell med skader, uførhet ol? Og de aller fleste sykdommer får vi dekning til behandling for, hjelpemidler ol. Kanskje jeg ikke har skjønt helt...hva er det du ikke har dekning for som du vurderer å forsikre mot? Godt spørsmål, for jeg vet ikke helt. Kjenner bare mange som betaler hundrevis i året for alskens forsikringer. Og da begynner jeg å tenke... Har vi nok? Vi har jo den gratis ulykkesforsikringa i Posten for barna, men vet ikke om det er nok. Har ingen ting som dekker sykdom/uførhet osv. tror jeg. Folketrygden dekker jo også litt, men hvor mye kan man stole på at den stiller opp om det blir behov? Er heller ikke interessert i å nesten blakke oss ved å betale alle mulige premier I TILFELLE. Da er det jo heller bedre å bruke de pengene man tross alt tjener HVIS NOE SKULLE SKJE, enn å bruke dem opp på premier og det aldri skjer noe. Eller? Veldig usikker i dag jeg.... Du blir nok ikke helt klok på meg.... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Godt spørsmål, for jeg vet ikke helt. Kjenner bare mange som betaler hundrevis i året for alskens forsikringer. Og da begynner jeg å tenke... Har vi nok? Vi har jo den gratis ulykkesforsikringa i Posten for barna, men vet ikke om det er nok. Har ingen ting som dekker sykdom/uførhet osv. tror jeg. Folketrygden dekker jo også litt, men hvor mye kan man stole på at den stiller opp om det blir behov? Er heller ikke interessert i å nesten blakke oss ved å betale alle mulige premier I TILFELLE. Da er det jo heller bedre å bruke de pengene man tross alt tjener HVIS NOE SKULLE SKJE, enn å bruke dem opp på premier og det aldri skjer noe. Eller? Veldig usikker i dag jeg.... Du blir nok ikke helt klok på meg.... Tror vår forsikring (som jeg mener er i Gjensidige og koster ca. 1200 pr barn/år) er for både ulykke og sykdom. Synes vi har råd til det...i forhold til f.eks. bilforsikring etc. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Du skriver så godt - likevel skriver du "sakt" med "K" i stedet for "sagt"...ville bare gni det inn liksom...jeg har måtte svelge noen sånne "piller" på DOL sjøl jeg assa! hehe kun for å hjelpe..... Vet du...jeg vet faktisk om en god del helt forferdelige skrivefeil jeg har...og så gjør jeg dem alikavel om og om igjen...*så er jeg blond da* Skal, skal, skal prøve å skjerpe meg, promise... *ler* 0 Siter
flisa Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Vet du...jeg vet faktisk om en god del helt forferdelige skrivefeil jeg har...og så gjør jeg dem alikavel om og om igjen...*så er jeg blond da* Skal, skal, skal prøve å skjerpe meg, promise... *ler* hihi - - *rødme* 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Godt spørsmål, for jeg vet ikke helt. Kjenner bare mange som betaler hundrevis i året for alskens forsikringer. Og da begynner jeg å tenke... Har vi nok? Vi har jo den gratis ulykkesforsikringa i Posten for barna, men vet ikke om det er nok. Har ingen ting som dekker sykdom/uførhet osv. tror jeg. Folketrygden dekker jo også litt, men hvor mye kan man stole på at den stiller opp om det blir behov? Er heller ikke interessert i å nesten blakke oss ved å betale alle mulige premier I TILFELLE. Da er det jo heller bedre å bruke de pengene man tross alt tjener HVIS NOE SKULLE SKJE, enn å bruke dem opp på premier og det aldri skjer noe. Eller? Veldig usikker i dag jeg.... Du blir nok ikke helt klok på meg.... Sånn og forstå...det å høre på hva alle andre gjør kan nok være ganske så frustrerende i blandt Vet du...det jeg ville gjort om jeg var deg var å bestille møte på de forskjellige stedene jeg hadde forsikringer... Da vil du finne ut akkurat hva disse dekker av skader, uførhet, ulykker osv. I enden på den vegen kan det nok hende du har funnet ut at barna er dekket for det meste. Er det evnt. ting du ikke har dekket så vet du iallefall hva du skal se etter. Ant. vil du få tilbud på disse stedene om å øke forsikringen til å dekke det du mener mangler. Jeg trodde dog de fleste slike barneforsikringer dekket det meste av uhell, ulykker, varig uførhet osv. jeg da...og at "vanlige" sykkommer gikk sin gang med sykereglene vi har her i landet. Det eneste er jo om barnet skulle få sykdommer og trenge operasjon i andre land enn her...det har vi jo hørt om...vet ikke da hva slags forsikring en må ha for å dekke det. Da er det isåfall en vurderingssak hvor mye en er villig til å loppe seg i året for å dekke den forhåpentligvis litte prosent sjangsen det er for at det skal skje. Så har vi jo dette med å kunne få fri med betalt om barnet er sykt og må være på sykehus eller hjemme over lengre tid...slik som på den reklamen jeg linket til. Men hør først hva det er du har dekket og ta en ny vurdering etterpå over hva mer du evnt. trenger dekning for. Så får du tilbud der du er forsikret. 0 Siter
Gemini Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 De vanlige forsikringene dekker vel uhell med skader, uførhet ol? Og de aller fleste sykdommer får vi dekning til behandling for, hjelpemidler ol. Kanskje jeg ikke har skjønt helt...hva er det du ikke har dekning for som du vurderer å forsikre mot? Mange tror at man får mer dekket av det offentlige enn hva man faktisk får, dersom barnet blir sykt eller funksjonshemmmet. Folketrygden og velferdsstaten er penere på papiret, enn det den viser seg å være når man får bruk for den... 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Mange tror at man får mer dekket av det offentlige enn hva man faktisk får, dersom barnet blir sykt eller funksjonshemmmet. Folketrygden og velferdsstaten er penere på papiret, enn det den viser seg å være når man får bruk for den... Slik som veldig mange forsikringsselskaper...desverre. 0 Siter
Gjest Forsikre barna? Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Sånn og forstå...det å høre på hva alle andre gjør kan nok være ganske så frustrerende i blandt Vet du...det jeg ville gjort om jeg var deg var å bestille møte på de forskjellige stedene jeg hadde forsikringer... Da vil du finne ut akkurat hva disse dekker av skader, uførhet, ulykker osv. I enden på den vegen kan det nok hende du har funnet ut at barna er dekket for det meste. Er det evnt. ting du ikke har dekket så vet du iallefall hva du skal se etter. Ant. vil du få tilbud på disse stedene om å øke forsikringen til å dekke det du mener mangler. Jeg trodde dog de fleste slike barneforsikringer dekket det meste av uhell, ulykker, varig uførhet osv. jeg da...og at "vanlige" sykkommer gikk sin gang med sykereglene vi har her i landet. Det eneste er jo om barnet skulle få sykdommer og trenge operasjon i andre land enn her...det har vi jo hørt om...vet ikke da hva slags forsikring en må ha for å dekke det. Da er det isåfall en vurderingssak hvor mye en er villig til å loppe seg i året for å dekke den forhåpentligvis litte prosent sjangsen det er for at det skal skje. Så har vi jo dette med å kunne få fri med betalt om barnet er sykt og må være på sykehus eller hjemme over lengre tid...slik som på den reklamen jeg linket til. Men hør først hva det er du har dekket og ta en ny vurdering etterpå over hva mer du evnt. trenger dekning for. Så får du tilbud der du er forsikret. Takk, skal gjøre det, men det er så driiitkjedelig å holde på med dette. *sukk* 0 Siter
Gjest Forsikre barna? Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Slik som veldig mange forsikringsselskaper...desverre. He he, ja, værsågod bli gæærn! Jeg legger ut på aetat.no snart at jeg søker etter en person som kan alt og vet alt om dette og som kan fortelle meg på en objektiv måte akkurat hva jeg trenger og hvorfor! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.