Gå til innhold

Hva bør prisen være?

Anbefalte innlegg

Gjest kurslederen
Skrevet

Jeg skal starte kurs i høst med mitt eget firma, og jeg skal selv være kursleder. Vi kan si at det er innen en form for selvutvikling/bedre helse.

Kurset varer 15 timer over 16 uker. Maks antall deltakere (kun voksne) er 12.

Det koster 350,- kroner pr time å leie lokalet.

Materiellutgifter pr deltaker er 40,- kroner.

Andre som holder kurs innen samme tema, tar fra 187,- til 206,- kroner pr person pr time, men da varer ikke kursene mer enn 8 ganger. Jeg skal ha nesten dobbelt så langt kurs.

Innen min kundegruppe er det nok en del som lever på en eller annen form for trygd, eller jobber kun deltid pga helseproblemer, så jeg har tenkt å legge meg en del under mine konkurrenter i pris pr time. Men samtidig er det dette jeg skal leve av og skatte av (ikke momspliktig), så jeg må ikke ta for lav pris heller.

Hvordan høres det ut med en pris på 1975,- ? Bør jeg gå høyere/lavere?

Skrevet

Om det var meg selv -så hadde jeg latt de betale litt mer - men sånn at de betaler i 2 omganger :)

Skrevet

Jeg ville vært opptatt av hvilke kvalifikasjoner du som kursleder hadde når jeg skulle vurdert hva jeg var villig til å betale for et slikt kurs.

Gjest kurslederen
Skrevet

Et lite tillegg:

Selvutvikling/bedre helse er bare nevnt som eksempel, jeg skal drive innen en helt annet bransje. Kunne like godt skrevet kampsport, dans, brevskriving, matlaging eller annet. Siden jeg er den eneste som driver slik jeg planlegger i Norge, ville det være lett å finne ut hvem jeg er dersom jeg hadde røpet bransjen og det har jeg ikke lyst til.

Skrevet

Et lite tillegg:

Selvutvikling/bedre helse er bare nevnt som eksempel, jeg skal drive innen en helt annet bransje. Kunne like godt skrevet kampsport, dans, brevskriving, matlaging eller annet. Siden jeg er den eneste som driver slik jeg planlegger i Norge, ville det være lett å finne ut hvem jeg er dersom jeg hadde røpet bransjen og det har jeg ikke lyst til.

bare jeg som skjønte det, sikkert ;)

Gjest leste i går
Skrevet

bare jeg som skjønte det, sikkert ;)

Ja, for hun skal vel leie kontor hos deg.

Skrevet

Ja, for hun skal vel leie kontor hos deg.

nei - hehe!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...