Gjest Forsikre barna? Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Driver og sjekker barneforsikringer og så i en gammel tråd at du svarte at dere ikke hadde slikt fordi dere valgte å ta den sjansen. Vi vurderer det selv faktisk. Det er en jungel av en annen verden dette med forsikringer og vi lurer på om det virkelig er nødvendig. Vet heller ikke hvem vi skal stole på når det gjelder nødvendig og korrekt informasjon. Vet heller ikke hvor mye man kan stole på Folketrygden.... Det jeg lurer på, er om dere fortsatt "tar sjansen" eller om dere har tegnet noe nå? Hvor mange barn har du? Vi har to små. Tusen takk hvis du svarer meg! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192255-til-jubalong70/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Vi har fremdeles ingen barneforsikring. Og barna våre er nå 4,5 år, 5,5 år også har vi et nurk i magen som er snart 29 uker gammelt. Jeg tror at grunnen til at vi velger å ikke bruke penger på barneforsikring er en blanding av at vi uansett ikke kan forsikre oss mot alt. Dessuten er det jo fåtallet av barn som blir skadet så ille. Har kanskje en litt fatalistisk tankegang her, men hvorfor skulle det være mine? (Selvsagt kan man snu den rundt og si hvorfor ikke, men det velger jeg ikke å gjøre :-)) I tillegg er økonomien vår såpass sterk at vi kan tåle den økonomiske merbelastningen det er å ha et funksjonshemmet barn. Og skulle et av barna dø, så kan ingen penger i hele verden lindre den sorgen. Så, slik tenker nå vi. Lurer egentlig på hvorfor det plutselig har blitt så viktig med barneforsikring. Slikt fantes jo ikke for bare noen få år siden... Er det et oppkonstruert behov? Blir vi skremt til å bruke penger på noe som kanskje ikke er så viktig ? Jeg vet ærlig talt ikke, men lurer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192255-til-jubalong70/#findComment-1336574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forsikre barna? Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Vi har fremdeles ingen barneforsikring. Og barna våre er nå 4,5 år, 5,5 år også har vi et nurk i magen som er snart 29 uker gammelt. Jeg tror at grunnen til at vi velger å ikke bruke penger på barneforsikring er en blanding av at vi uansett ikke kan forsikre oss mot alt. Dessuten er det jo fåtallet av barn som blir skadet så ille. Har kanskje en litt fatalistisk tankegang her, men hvorfor skulle det være mine? (Selvsagt kan man snu den rundt og si hvorfor ikke, men det velger jeg ikke å gjøre :-)) I tillegg er økonomien vår såpass sterk at vi kan tåle den økonomiske merbelastningen det er å ha et funksjonshemmet barn. Og skulle et av barna dø, så kan ingen penger i hele verden lindre den sorgen. Så, slik tenker nå vi. Lurer egentlig på hvorfor det plutselig har blitt så viktig med barneforsikring. Slikt fantes jo ikke for bare noen få år siden... Er det et oppkonstruert behov? Blir vi skremt til å bruke penger på noe som kanskje ikke er så viktig ? Jeg vet ærlig talt ikke, men lurer. Takk for svaret ditt. Vi tenker også som dere egentlig, men så tenker jeg også hvorfor vi da i det hele tatt har bilforsikring og innboforsikring. Jeg mener, barna er jo mye viktigere enn det og sjansen for en brann her vi bor er også meget liten.... Vanskelig å bli enig med seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192255-til-jubalong70/#findComment-1336742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Takk for svaret ditt. Vi tenker også som dere egentlig, men så tenker jeg også hvorfor vi da i det hele tatt har bilforsikring og innboforsikring. Jeg mener, barna er jo mye viktigere enn det og sjansen for en brann her vi bor er også meget liten.... Vanskelig å bli enig med seg selv. Enig med deg. Men så vil som regel en boligbrann koste oss mer, med nytt hus, nytt inventar osv. Og bilforsikring det må jo alle ha - har liksom ikke noe valg. Det er jo kaskoen da, men den utgjør jo ikke så mye når man likevel må forsikre bilen. Men vi har valgt å ikke forsikre båten vi kjøpte i sommer. Og det er fordi vi har råd til å miste den (høres skikkelig ekkelt ut, men vi er jo ikke avhengig av den), og fordi egenandelen er så utrolig høy at det ikke hadde lønnt seg i det hele tatt. Men det er ikke noe enkelt valg - helt enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192255-til-jubalong70/#findComment-1337874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.