Gjest lurer på det jeg.... Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 La oss si, du eier et firma-eller du er sjef for et Amrikansk eid firma, og du har vektere døgnet rundt for å ivareta sikkerheten.... Ville du da ha annsatt en muslim??? Med all den terroren i det siste-ville du "stolt blindt" på at han her muslimen er "en av de gode"?? 0 Siter
Gjest lurer på det jeg.... Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 En muslim med navn Ali... 0 Siter
carma Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 En muslim med navn Ali... Hååånei.. hvis han heter Ali så hadde jeg AALDRI stolt på han. Hadde han hett Mohammed hadde det vært noe helt annet. *riste på hodet* 0 Siter
Gjest lurer på det jeg.... Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Hååånei.. hvis han heter Ali så hadde jeg AALDRI stolt på han. Hadde han hett Mohammed hadde det vært noe helt annet. *riste på hodet* Forstår hva du mener, jeg bare glemte å skrive navnet han i første melding-ikke det at t navn er avgjørende... Skulle kanskje ikke ha skrvet den andre meldingen,,,, Men dette var faktiskt seriøst.... Om vi stoler på muslimer, om vi grer dem alle over an kam liksom.... Snakk om en muslimsk-vekter annsatt i et Amrikansk eid selskap.... 0 Siter
petter smart Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Terroristene som kapret fly og styrtet dem i bygninger 11/9 fikk hjelp av noen på innsiden. Det kan være noen i sikkerheten, eller andre. Vi vet at Al Qaida og lignende grupper sender folk til vesten som skal leve "vestlige" liv, med bl.a. drikking. De vil altså virke veldig integrerte og langt ifra meget opptatt av religion. Vi kan nok stole på de fleste, men fordi vi ikke kan stole på alle (det er relativt mange vi ikke kan stole på, det ser en jo på at 6% av britiske muslimer støtter terror mot Storbritannia) så ville jeg ikke ansatt en muslim i en slik stilling. 0 Siter
Atene Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Terroristene som kapret fly og styrtet dem i bygninger 11/9 fikk hjelp av noen på innsiden. Det kan være noen i sikkerheten, eller andre. Vi vet at Al Qaida og lignende grupper sender folk til vesten som skal leve "vestlige" liv, med bl.a. drikking. De vil altså virke veldig integrerte og langt ifra meget opptatt av religion. Vi kan nok stole på de fleste, men fordi vi ikke kan stole på alle (det er relativt mange vi ikke kan stole på, det ser en jo på at 6% av britiske muslimer støtter terror mot Storbritannia) så ville jeg ikke ansatt en muslim i en slik stilling. Men man kan jo ikke stole på alle nordmenn heller. Husker du Benny Bankboks ? 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Men man kan jo ikke stole på alle nordmenn heller. Husker du Benny Bankboks ? Var det han som holdt på litt sammen med Dynamittharry? Broren til Langfingerpelle og Kalle Klåfinger? :-) "................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Tja...si det. Her er det en avveining mellom statistikk og diverse andre faktorer. Jeg ville ikke hatt noen problemer med å ansette en muslim i seg selv, men det er ikke til å unngå at ting som skjer rundt i verden endrer litt på tanker om sikkerhet etc. ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Hååånei.. hvis han heter Ali så hadde jeg AALDRI stolt på han. Hadde han hett Mohammed hadde det vært noe helt annet. *riste på hodet* Jeg tror ikke akkurat navnet var av avgjørende betydning for spørsmålet her... "..................................." 0 Siter
carma Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Jeg tror ikke akkurat navnet var av avgjørende betydning for spørsmålet her... "..................................." Ååånei.. Det var kanskje det jeg også tenkte, og derfor svarte jeg som jeg gjorde når jeg så innlegg nr to? 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Ååånei.. Det var kanskje det jeg også tenkte, og derfor svarte jeg som jeg gjorde når jeg så innlegg nr to? Siden du "ristet på hodet", så virket det ikke akkurat som om du tenkte slik. Men, men. ".................................." 0 Siter
carma Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Siden du "ristet på hodet", så virket det ikke akkurat som om du tenkte slik. Men, men. ".................................." Jeg skjønte ikke poenget med å presisere i et eget innlegg at mannen het Ali. Derfor ristet jeg på hodet. 0 Siter
Sør Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Med tanke på at 95% av all voldelig kriminalitet blir utført av menn, ville du ansatt en mann? Med tanke på at kanskje 10% av kvinner i Norge blir utsatt for vold/trusler fra mannlige partnere (la oss for enkelthets skyld si at 5% er voldelige), ville du ansatt en nordmann? En mann? Det er 1,2 milliarder muslimer i verden. En forsvinnende liten prosentandel av dem er terrorister. Ville du da ikke ansatt en muslim? Du lider av svært mange fordommer! 0 Siter
Sør Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Terroristene som kapret fly og styrtet dem i bygninger 11/9 fikk hjelp av noen på innsiden. Det kan være noen i sikkerheten, eller andre. Vi vet at Al Qaida og lignende grupper sender folk til vesten som skal leve "vestlige" liv, med bl.a. drikking. De vil altså virke veldig integrerte og langt ifra meget opptatt av religion. Vi kan nok stole på de fleste, men fordi vi ikke kan stole på alle (det er relativt mange vi ikke kan stole på, det ser en jo på at 6% av britiske muslimer støtter terror mot Storbritannia) så ville jeg ikke ansatt en muslim i en slik stilling. Hei, Hvor mange prosent av nordmenn støtter den israelske stats terrorisme mot den palestinske sivilbefolkningen? Med vennlig hilsen 0 Siter
Atene Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Var det han som holdt på litt sammen med Dynamittharry? Broren til Langfingerpelle og Kalle Klåfinger? :-) "................................." * føler meg gammel * Nei, det var en Securitas vakt som tømte en haug bankbokser han var satt til å passe på. En gang for ca. hundre år siden... kjennes det som. 0 Siter
Gjest unnskylder ydmykt rettelsen Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Forstår hva du mener, jeg bare glemte å skrive navnet han i første melding-ikke det at t navn er avgjørende... Skulle kanskje ikke ha skrvet den andre meldingen,,,, Men dette var faktiskt seriøst.... Om vi stoler på muslimer, om vi grer dem alle over an kam liksom.... Snakk om en muslimsk-vekter annsatt i et Amrikansk eid selskap.... Skjærer alle over en kam, ikke grer alle over en kam. Dette bare til orientering, slik at du ikke sier feil ved en anledning. Det var ikke for å være frekk:) 0 Siter
Gjest tintintin Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Mengden terror i verden har blitt redusert, bare det at det er vestlige mål som rammes som gjør at vi opplever det som ille akkurat nå. Greier uansett ikke å få "muslimparanoia" pga dette, alle slags folkeslag har sine sorte får. Synes alt religionshysteri er en uting, ekstra ille selvfølgelig når utøvere av ekstremreligionsretninger for de spesielt interesserte tyr til meningsløs vold. Men ditt spørsmål om jeg ville ansatt en muslim synes jeg blir håpløst å svare på da jeg ikke greier å sette dette i sammenheng med terrorfaren. Hehe, ville du ansatt en amerikaner til å føre regnskap for deg kanskje?(Jfr. Enron osv.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.