Gjest Shira12 Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Det er så deilig med sommer og ferie! Så i kveld hiver jeg marinert flintsteik på grillen, lager bakte poteter, skikkelig store og gode. Skal ha hvitløksmør oppi. Så skal jeg ha litt diverse grønnsaker til. Løk, sopp, broccoli, blomkål og minimais. Så ett spm til dere mateksperter her på Dol. Bør jeg grille grønnsakene, i så fall, hvordan, i aliminiumsfolie eller? Eller skal jeg bare woke grønnsakene? Hva er best? 0 Siter
Gjest Lilly Rose Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Begge deler er jo godt, men jeg holder en knapp på foliebakte grønnskaer! Del i passende biter og fordel på smurt aliminiumsfolie. Krydre med salt og pepper, fordel over noen smørklatter og evt en skvett vin (rød eller hvit). Pakk godt sammen med skjøten opp, og la ligge på varmen til grønnskaene er lett møre. Nam!!! 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 løk og mais er jo veldig godt på grill, men jeg synes ikke sopp blir noe særlig på spyd. All fuktigheten blir borte. Derfor er det sikkert godt å pakke alt i folie med smør, salt og pepper. Jeg får vann i munn. Har desverre ikke tid til grillings i dag, så her blir det nachos 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 løk og mais er jo veldig godt på grill, men jeg synes ikke sopp blir noe særlig på spyd. All fuktigheten blir borte. Derfor er det sikkert godt å pakke alt i folie med smør, salt og pepper. Jeg får vann i munn. Har desverre ikke tid til grillings i dag, så her blir det nachos Hadde nachos i går, nammenam! Legger jeg aliminiumspakken på grillen da eller? med alt oppi? 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Begge deler er jo godt, men jeg holder en knapp på foliebakte grønnskaer! Del i passende biter og fordel på smurt aliminiumsfolie. Krydre med salt og pepper, fordel over noen smørklatter og evt en skvett vin (rød eller hvit). Pakk godt sammen med skjøten opp, og la ligge på varmen til grønnskaene er lett møre. Nam!!! Ok, takk for tips. Det skal jeg jammen gjøre! 0 Siter
Velouria Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Det gjør jeg også! Her blir det hjemmelaget pasta og pesto og rykende fersk foccacia med en nydelig rød italiener mmmmmmmm... 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Det gjør jeg også! Her blir det hjemmelaget pasta og pesto og rykende fersk foccacia med en nydelig rød italiener mmmmmmmm... Hørtes nydelig ut! Deler du ut oppskriften eller? 0 Siter
Kvinna Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Liker best grilla grønnsaker. Paprika, asparges, sopp, squash, fenikkel og mais er det vi har oftest på grillen. Litt store biter, og de blir så sprø' og fine atte! 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Hadde nachos i går, nammenam! Legger jeg aliminiumspakken på grillen da eller? med alt oppi? Jepp, sånn skal det gjøres! :-) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Hadde nachos i går, nammenam! Legger jeg aliminiumspakken på grillen da eller? med alt oppi? tror du kan legge den ikullet for å spare tid, men nå er det ikke jeg sjef over grillingsen:-) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Liker best grilla grønnsaker. Paprika, asparges, sopp, squash, fenikkel og mais er det vi har oftest på grillen. Litt store biter, og de blir så sprø' og fine atte! Nå ble grønnsaker i aliminiumsfolie på grillen, med en dæsj rødvin på. *romle i magen* 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 tror du kan legge den ikullet for å spare tid, men nå er det ikke jeg sjef over grillingsen:-) Har gassgrill vi. Er samboeren som griller, jeg lager bare alt klart. Nå er det bare og dekke bordet, så skal jeg nippe til ett glass rødvin, mens han griller. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Begge deler er jo godt, men jeg holder en knapp på foliebakte grønnskaer! Del i passende biter og fordel på smurt aliminiumsfolie. Krydre med salt og pepper, fordel over noen smørklatter og evt en skvett vin (rød eller hvit). Pakk godt sammen med skjøten opp, og la ligge på varmen til grønnskaene er lett møre. Nam!!! Nå har jeg gjort slik du sa, det ble en dæsj med rødvin på. Gleder meg til maten :-) Takk for tips. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Har gassgrill vi. Er samboeren som griller, jeg lager bare alt klart. Nå er det bare og dekke bordet, så skal jeg nippe til ett glass rødvin, mens han griller. Høres deilig ut, kos dere! 0 Siter
Velouria Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Hørtes nydelig ut! Deler du ut oppskriften eller? Jada, jeg pleier ikke å være så vanskelig sånn. Jeg kan fikse det i morgen eller i natt, nå har jeg egentlig litt dårlig tid. 0 Siter
flisa Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 I dag var jeg sløv - vi er bare 3 hjemme i helga - noe som er aldeles uvanlig - så vi stakk på ntukken og kjøpte 2 Bolognes-pizzaer fra Eldorado - der gode! .) Nå har jeg spsit en nektarin - og tror jeg skal lage meg dip....muligens rødvin også - for gubben har leid film. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Jada, jeg pleier ikke å være så vanskelig sånn. Jeg kan fikse det i morgen eller i natt, nå har jeg egentlig litt dårlig tid. Takk takk. Haster ikke. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves ;-) Dessuten er jeg så mett nå, at spiser jeg mer, sprekker jeg ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 I dag var jeg sløv - vi er bare 3 hjemme i helga - noe som er aldeles uvanlig - så vi stakk på ntukken og kjøpte 2 Bolognes-pizzaer fra Eldorado - der gode! .) Nå har jeg spsit en nektarin - og tror jeg skal lage meg dip....muligens rødvin også - for gubben har leid film. hehe, jeg skriver dårligere og dårligere med åra jo! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 I dag var jeg sløv - vi er bare 3 hjemme i helga - noe som er aldeles uvanlig - så vi stakk på ntukken og kjøpte 2 Bolognes-pizzaer fra Eldorado - der gode! .) Nå har jeg spsit en nektarin - og tror jeg skal lage meg dip....muligens rødvin også - for gubben har leid film. Det er deiligt med kjapp mat også, det har vi hatt hele uka, var derfor jeg laget skikkelig kjøttmiddag i dag. Sparte litt av rødvinsflaska, tenkte jeg skulle ta meg ett glass og dole senere i kveld. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 hehe, jeg skriver dårligere og dårligere med åra jo! tenkte det var en sånn fancy butikk eller noe jeg ;-) En slik som vi ikke har her på bondelandet hvor jeg bor *smile* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.