Gjest ingen plantedoktor Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Hva feiler det en lilje med lilje med hvitt "støv" på hele stilken, brunt ytterst på bladene??? Ikke blomstret ennå. 0 Siter
sheba Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 hei, mest sannsynlig er dette et virusangrep, du vil nok måtte skaffe nye liljer etterhvert.. men forsøk med en blanding av. 1 liter vann, 1 dl zalo, 2 ss. sprit og sprøyt hele planten. Om dette ikke virker bør du grave opp hele planten og brenne den samt plante eventuellt nye liljer en annen plass i hagen iallfall i 3 til 4 år.. 0 Siter
Gjest ikke plantedoktor Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 hei, mest sannsynlig er dette et virusangrep, du vil nok måtte skaffe nye liljer etterhvert.. men forsøk med en blanding av. 1 liter vann, 1 dl zalo, 2 ss. sprit og sprøyt hele planten. Om dette ikke virker bør du grave opp hele planten og brenne den samt plante eventuellt nye liljer en annen plass i hagen iallfall i 3 til 4 år.. Det er i en kasse som er over hele terrassen. Kan jeg ikke plante i den på 4 år? Hjelp... Kan det være meldugg? 0 Siter
sheba Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Det er i en kasse som er over hele terrassen. Kan jeg ikke plante i den på 4 år? Hjelp... Kan det være meldugg? Da skifter du bare ut jorda og vasker kassa nøye, det burde gå bra:-) 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Da skifter du bare ut jorda og vasker kassa nøye, det burde gå bra:-) Men hvordan finner jeg ut hva det er? Forklarer på et hageland? 0 Siter
sheba Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Men hvordan finner jeg ut hva det er? Forklarer på et hageland? Du kan også ringe hageselskapet, de har god hjelp på telefon.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.