Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HÆ! Michael Madsen er jo sååå sexy i den filmen, når han danser og synger og kutter av purken øret, kongescene!

Ja, han er grådig bra, men sadismen slo meg ut. Fascinerende jævlig.

Nå snakket jeg nettopp med en om akkurat denne filmen og denne scenen, og det vedkommende sa var at ved annen gangs gjennomsyn, oppdager man at det ikke blir framvist noe 'stygt' i det hele tatt. Det er mao knall manipulering av QT.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Velouria

7

• favn

5

• ShitDiddelyDo

4

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, han er grådig bra, men sadismen slo meg ut. Fascinerende jævlig.

Nå snakket jeg nettopp med en om akkurat denne filmen og denne scenen, og det vedkommende sa var at ved annen gangs gjennomsyn, oppdager man at det ikke blir framvist noe 'stygt' i det hele tatt. Det er mao knall manipulering av QT.

Det er sant, men jeg syns jeg husker å ha sett en uklippet versjon. Men det skal jeg sjekke opp i løpet av dagen :)

mariaflyfly
Skrevet

Fire bryllup og en gravferd og Notting Hill er to av mine favoritter. Det er noen fantastiske karakterer i disse filmene som jeg bare ler meg ihjæl av. :)

Life of Brian likeså. :)

Skrevet

Det er sant, men jeg syns jeg husker å ha sett en uklippet versjon. Men det skal jeg sjekke opp i løpet av dagen :)

Hm, jeg spør som en tosk: Hva i all verden mener du med en uklippet versjon?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hm, jeg spør som en tosk: Hva i all verden mener du med en uklippet versjon?

Enkelte filmer skamklippes i enkelte land. Spesielt bør man være oppmerksom dersom man bestiller filmer fra UK. Der nede gjør de mye rart.

Men Reservoir Dogs er ikke klippet. I hvert fall ikke i Norge.

Det klippes for øvrig fint lite (om noe) her på berget. Ikke nå lenger.

Skrevet

I luv movies:)) Vanskelig å velge, men noen av mine favorittfilmer kommer her:

-Amelie (fra Montmartre)

-En langvarig forlovelse

-Beautiful Country

-Billy Elliot

-Elling-filmene

-Bridget Jones-filmene

-Shrek

-Hawaii,Oslo

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg klarer ikke å nevne en favorittfilm, men for tiden rangerer jeg Sergio Leones dollar-trilogi som noe av det bedre noensinne puttet til film.

Med unntak av en håndfull blemmer (som Men In Black II, Starship Troopers og Ali G - The Movie), viser dog den samlinga her ganske bra hva jeg ser på:

http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Keyzer

Skrevet

Hvis vi ser bort fra Velourias liste er det faen meg mange rare "favorittfilmer" under her.

Vi er vel mye mer overflatiske enn deg da....:-)

Skrevet

Enkelte filmer skamklippes i enkelte land. Spesielt bør man være oppmerksom dersom man bestiller filmer fra UK. Der nede gjør de mye rart.

Men Reservoir Dogs er ikke klippet. I hvert fall ikke i Norge.

Det klippes for øvrig fint lite (om noe) her på berget. Ikke nå lenger.

Åja, jeg så for meg uklippet film i bokstavelig forstand, altså ikke _film_, men alle opptak mer eller mindre i riktig rekkefølge :)

Ellers er det vel som du sier helt, helt unntaksvis at filmer sensureres/klippes av Filmtilsynet i dag - hvis det overhodet skjer, jeg kan ikke huske å ha fått med meg sensur på årtier omtrent.

Skrevet

Jeg klarer ikke å nevne en favorittfilm, men for tiden rangerer jeg Sergio Leones dollar-trilogi som noe av det bedre noensinne puttet til film.

Med unntak av en håndfull blemmer (som Men In Black II, Starship Troopers og Ali G - The Movie), viser dog den samlinga her ganske bra hva jeg ser på:

Ja, den er utsøkt, den samlingen din.

Gjest Shira12
Skrevet

Kan jeg komme og bo hos deg en uke eller så?

Skal ikke være til bry, vil bare se filmene dine ;-)

Jeg ble grønn av misunnelse når jeg så samlinga di :-)

For det var liste over dine dvdèr var det ikke? Eller er jeg på bærtur nå?

Skrevet

Enig! Dirty Dancing er en kjempefilm som man kan se uendelig av ganger!

Ellers kommer Ringenes Herre på en god nr 2 (selv om bøkene er _mye_ mer spennende).

Truman Show, Titanic og Stekte, røde tomater er også bra filmer.

Skrevet

Klarer ikke å velge bare én, men her er en liste over filmer jeg synes er bra/kule/skumle/rare etc... Digger sikkert mange fler! :)

Ringenes Herre-trilogien

The Matrix

The Ring

Nattsvermeren

Shrek (begge to!)

Pirates of the Caribbean

Pulp Fiction

Evil Dead

Det Femte Element

Terminator I og II

Donnie Darko

Monster

A Nightmare Before Christmas

Once Upon a Time in Mexico

Alien

The Shining

Gjest en film
Skrevet

Den syntes jeg var nedtur å se etter at boka hadde gjort inntrykk på meg. ;)

Hvem skrev boken?

Skrevet

Meget bra! Alltid godt å se noen som har et fornuftig forhold til film.

Skrevet

Den syntes jeg var nedtur å se etter at boka hadde gjort inntrykk på meg. ;)

Tvert imot. Dette er en av de få filmene som er uendelig mye bedre enn boken.

Boken var bare fæl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...