Gå til innhold

Bofellesskap


Gjest nienna

Anbefalte innlegg

Gjest nienna

Er det noen her som har erfaringer med bofellesskap for folk med psykiske vansker?

Jeg er søkt inn på et bofellesskap og lurer derfor på om noen kan fortelle meg litt om hvordan det er?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

det kommer litt an på hvilket bofellesskap du tenker på?

Er det et bofellesskap som inngår behandling? Har selv vært innlagt på ei rehabiliteringsavdeling som er et bofellesskap hvor kun tre kan ha plass. Dette fungere godt. Men er nokså utfordrende å bo sammen med andre som sliter. Om du selv har en god dag, kan noen av de andre ha en vanskelig dag. You see? Ellers så ble det ganske intens jobbing med følelser og annen psykodynamisk behandling. Men for å si det slik reddet denne behandlingen meg. Var innlagt i over tre år (to er det vanlige), og i dag er jeg helt frisk.Lever et helt normalt liv som alle andre.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nienna

Heisann

det kommer litt an på hvilket bofellesskap du tenker på?

Er det et bofellesskap som inngår behandling? Har selv vært innlagt på ei rehabiliteringsavdeling som er et bofellesskap hvor kun tre kan ha plass. Dette fungere godt. Men er nokså utfordrende å bo sammen med andre som sliter. Om du selv har en god dag, kan noen av de andre ha en vanskelig dag. You see? Ellers så ble det ganske intens jobbing med følelser og annen psykodynamisk behandling. Men for å si det slik reddet denne behandlingen meg. Var innlagt i over tre år (to er det vanlige), og i dag er jeg helt frisk.Lever et helt normalt liv som alle andre.

Lykke til !

Hei,

og takk for svar =)

Tror kanskje det bofellesskapet du bodde i er litt annerledes enn det jeg er søkt til. Hadde dere egne leiligheter eller var det mer som en sykehusavdeling?

Bofellesskapet jeg er søkt til er egne leiligheter med tilsyn. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Det skal fungere som et mellomledd til jeg kan klare meg på egenhånd.

Hvilken aldersgruppe var det der du bodde?

Det er i alle fall godt å høre at du hadde bra utbytte av det!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei,

og takk for svar =)

Tror kanskje det bofellesskapet du bodde i er litt annerledes enn det jeg er søkt til. Hadde dere egne leiligheter eller var det mer som en sykehusavdeling?

Bofellesskapet jeg er søkt til er egne leiligheter med tilsyn. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Det skal fungere som et mellomledd til jeg kan klare meg på egenhånd.

Hvilken aldersgruppe var det der du bodde?

Det er i alle fall godt å høre at du hadde bra utbytte av det!

Mvh

Beklager at jeg svarer litt sent. Er mest inne på lommelegen, og glemmer litt av dette forumet. Men det avr ei rehabiliteringsavdeling jeg var innlagt på. Så det var ei psykiatrisk avdeling for å si det sånn. Så er nok litt anna enn du tenkte på. Det jobbet det folk på dag/kveld, men ikke natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...