Gå til innhold

Ønsker råd mens jeg venter på medisink oppfølging


sagyr

Anbefalte innlegg

Jeg har i 11år hatt diagnosen ISD 10 F.31.6. Og bruker fast Orfiril 600mg, Fontex 20, rivotril 0,25mg. Og ved behov Zyprexa 2,5mg. (alkoholinntak

Jeg har hatt samme behandler i nesten 12 år først ved akuttavd. siden ved DPS. Han har nå begynt i arbeid i en annen helseregion.Jeg har bedt om ny behandler ved DPS, men pga kapasitetsproblemer har jeg ventet siden jeg ble utskrevet fra akuttavd for 8mnd siden selv om jeg har fått brev fra DPS om at jeg er en "rettighetspasient". Saken har jeg nå sendt til Helsetilsynet. Jeg er derfor overlatt til meg selv med å styre dosering av medisiner og opplever det som utrygt å ikke kunne konferere med spesialist. Prøver derfor å få råd her. Jeg har hatt en periode på 14d nå mens jeg har styret med klagesaken til Helsetilsynet hvor jeg helt har mistet konsentrasjonen om andre ting og angsten for å stå alene uten spesialisthelsetjeneste har lammet meg og tankene rundt det har grenset til det paranoide. Jeg har derfor( selv om jeg syns det er ironisk at sykdomsepisoden faktisk er utløst av psykiatrien) begynt med Zyprexa, men med 2,5mg har jeg allikevel ikke sovnet før ved 03-04 tiden ( sovet lenge om formiddagen) i går øket jeg derfor til 5mg og sovnet da på sofaen og sov i 11 t. Jeg skal nå reise 14d alene til utlandet og vil gjerne har råd om medisinering. Jeg har rikelig med medisiner i ulike styrkegrader å velge mellom) Jeg har god innsikt og vurderingsevne av egen sykdom, men trenger spesialist som diskusjonspartner og rådgiver. Så hvis dere har råd om hva jeg bør ha med på reisen av det jeg har så tar jeg gjerne i mot dette. Jeg vil også gjerne vite om det har kommet nye medikamenter den siste tiden som har hatt gode resultater på "mixed type"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...