areta Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Avstivet de 2 nedre nivå i ryggen i jan. PLIF-operasjon. Selve operasjonen gikk etter forholda godt. Etter ca 3uker fikk jeg store smerter med feber og forhøyet crp, ble da konstantert infeksjon i ryggfiksasjonen.Har gått på tildels store doser antibiotika siden,en reagerte jeg på den andre ble resistent, den siste, som jeg forsatt har er pencelin Ekvacillin 500mg ganger 4. Den startet jeg opp med i begynnelsen av Mai, da med gange 8 som jeg tok ca i mnd.Jeg har ikke fått begynt med noen form for trening, da jeg tåler lite aktivitet, det blir mye sofaligging. Målet med behandlingen er å halde infeksjonen i sjakk ut året, for så å operer ut skruer mm. Den siste uken har jeg fått voldsom brenning i kroppen,følelsen av litt nummenhet, svette, spesielt om natten og beinverk, spesielt i ryggen og ryggraden, har og hatt litt skjelte. Har ikke feber eller forh.crp. Dette gjør meg urolig, har vert tildels sengeliggende siste dagene.Har vert i kontakt med lege som mener det er ingen fare så lenge jeg har negativ crp og feber.Har litt problemer å slå meg til ro med det, har ikke tidligere hatt slike symptomer, selv om jeg aldri har vert på topp. Tenker spesielt på beinbetennelse eller event. andre konsekvenser infeksjonen kan medføre og ikke minst all pensilinen jeg har tatt og tar. Det er klart at i en slik uheldig situasjon som jeg har kommet i, blir smerteterskelen stadig høyere og kanskje jeg aksepterer for mye. Jeg hadde sett stor pris på å få en tilbakemelding på hvordan du ser på behandlingen jeg får og de siste symptomer jeg har fått. Er det andre der ute som har vært eller er i min situasjon ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192362-dyp-infeksjon-i-rygg-etter-kirugisk-inngrep/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg synes at det er god grunn til å ta disse symptomene alvorlig. Jeg kan selvfølgelig ikke påstå at det er infeksjon, men det KAN være det, og da må man muligens forandre på antibiotika behandlingen. I utgangspunktet penicillin/Ekvacillin er den anerkjente og etablerte behandlingen, med mindre det er påvist bakterier som er resistente mot dette. Det kan også være noe annet. Men som sagt, for å komme nærmere diagnose børe du få dette underssøkt, helst av kirurgene som opererte deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192362-dyp-infeksjon-i-rygg-etter-kirugisk-inngrep/#findComment-1334978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.