Gå til innhold

Ærlighet: venninner og vekt

Anbefalte innlegg

Gjest Monagi
Skrevet

I går spurte en venninne av meg om jeg synes hun burde gå ned i vekt. Hun mener selv at hun trenger å gå ned 5-10 kilo og det er jeg egentlig enig i... Likevel synes jo jeg som venninne at vekten hennes ikke betyr noe, men sånn objektivt sett ville hun nok sett bedre ut som litt mindre.

Vi er svært gode venninner og da hun spurte om jeg syntes at hun burde gå ned i vekt visste jeg ikke hva jeg skulle svare! Jeg sa først at jeg syntes hun er flott, søt og attraktiv, men hun ville ikke ha et "svadasvar", men et helt ærlig svar. Jeg var veldig i tvil, men det endte med at jeg løy og sa at jeg ikke syntes at hun burde gå ned i vekt. Vet ikke om jeg gjorde det riktige... Jeg var ikke ærlig og det viktigste mellom venninner er jo ærlighet!

Hva ville du gjort hvis venninnen din sa at hun trengte å gå ned 5 kilo og du var enig? Ville du vært høflig (som meg) eller ærlig?

hjertebarnet
Skrevet

Jeg ville vært ærlig. Men sagt det på en hyggelig måte selvsagt.

Skrevet

Jeg ville sagt noe sånt som "Ja vi har jo alle litt for mye her eller der, og ingen har vondt av å spise sunnere og trene mer, men du må ikke finne på å gå på en sånn teit humbug slanke-opplegg, da ender du opp med flere kg enn du har nå".

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hadde vært høflig..selv der jeg egentlig burde vært ærlig. Jeg tør ikke sånt. Jeg synes det er vrient å avgjøre når folk fisker og når de vil ha et oppriktig svar.

Min erfaring er at folk i all hovedsak faktisk fisker..Og jeg er nok stort sett raus på fisken..

:-)

Gjest catchy
Skrevet

Hvis jeg mente hun var litt for tjukk, ville jeg pakket det inn ved å si noe omtrent som at hvis hun selv følte at hun trenge det for å føle seg vel, så kunne hun jo kutte ut kaker og snop og gå noen turer i raskt tempo. For det viktigste er jo hva en selv mener om seg selv. Og jeg ville minne henne på at vi alle med årene mp finne oss i noen ekstra kilo. De fleste ialle falle.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg ville sagt det samme som Åsemor jeg:)

Skrevet

Hvis ei venninne hadde spurt meg rett ut og jeg hadde vært enig, ville jeg mest sannsynlig blitt så perpleks at jeg hadde stamma og svetta og aldri i livet klart å komme med et fint svar fort nok til at hun IKKE hadde skjønt at jeg var enig. If that makes sense ;)

Skrevet

Jeg ville sagt sannheten, kanskje, men jeg har jo aldri vært i den situasjonen, så jeg er ikke sikker.

Hvis man ikke tåler å høre sannheten, bør man ikke stille slike spørsmål heller.

Skrevet

Jeg synes venninnene mine er så flotte som de er og jeg er av den typen som sjelden ser om folk har lagt på seg eller tatt av vekt, med mindre det er snakk om _mye_ så det er i grunnen nytteløst å spørre meg. :o)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg ville svart at _jeg_ ikke synes hun skulle gå ned i vekt, for for meg spiller der ingen rolle - men at om hun vil det selv, så er det selvfølgelig helg greit.

Og så ville jeg spurt om hun trodde hun ville se bedre ut, og om det er verdt innsatsen. Hadde hun svart ja på begge spørsmålene, hadde jeg sagt "ja, men da synes jeg du skal gjøre det" :)

Gjest remunskei
Skrevet

Vel, hvis noen insisterer på et ærlig svar, så bør de få det:-)

Skrevet

hvis noen mener de trenger å gå ned 5-10 kilo så trenger de det overhodet ikke. når du TRENGER å gå ned i vekt er når det begynner å bli helseskadelig. synes ikke det virker som om noen av dere har et sunt forhold til vekt når dere henger dere opp i så små tall? kanskje dere heller skulle å inn for å ikke legge så merke til hverandre vekt og utseende? blir bra for begge det:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...