Gjest lurulf Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Med smelta smør?!??!?! Nei nei nei! Klubb skal serveres med flesk og sirup! Jeg er enig med mensikure - potetball skal ha smeltet smør. Og så må det drikkes melk til. Vanligvis er jeg ikke noe særlig glad i melk, men til potetball er det et must. 0 Siter
Velouria Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Uffda, dette ble ikke helt riktig i og med at jeg blandet sammen noe av den opprinnelige oppskriften og slik jeg faktisk gjør det. Jeg retter noen avsnitt til dette: Dette avsnittet strykes: 'Deigen dekkes, og heves lunt til dobbel størrelse.' Dette skal stå: 'Smør den store brødformen og ha i deigen (hos meg er den nesten halvflytende). Fordel blandingen med hvitløk/rosmarin/olivenolje over, og stikk fingrene ned i deigen over det hele slik at blandingen får sjansen til å trekke inn i brødet.' Her setter du inn et nytt avsnitt: 'La deigen med godsakene fordelt over og i, heve til omtrent dobbel størrelse.' *** Altså: Jeg lar deigen heve _med_ urter/hvitløk/olje over. Jepp, da er det det samme som jeg gjør, men jeg har ikke alltid hvitløk eller urter i selve deigen. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Lammestek med rosmarin og hvitløksbåter, stekte potetbåter med rosmarin, gresk salat med lollo rosso, rødløk, tomater, grønn paprika, grønne hvitløksoliven, tzatsiki og godt ferskt brød. Rødvin! 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Lammestek med rosmarin og hvitløksbåter, stekte potetbåter med rosmarin, gresk salat med lollo rosso, rødløk, tomater, grønn paprika, grønne hvitløksoliven, tzatsiki og godt ferskt brød. Rødvin! ops! Glemte fetaosten! 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Med fare for en del æsj-reaksjoner - jeg skriver det igjen: Lutefisk! For meg så smaker det bare helt ubeskrivelig godt. På en god andreplass: Potetball/raspeball m/tilbehør (det spiste jeg torsdag på Sunnmøre). Og så velger jeg nesten alltid fiskeretter på restaurant. Ekstra godt tilberedt er det nydelig. Har alltid likt lutefisk jeg. Pleide å kalle den "usynlig fisk" eller "gelèfisk" da jeg var liten. Med mye godt tilbehør er det godt en gang i jula. 0 Siter
Gjest kenremius Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Med smelta smør?!??!?! Nei nei nei! Klubb skal serveres med flesk og sirup! Okay, det smaker det og:-) 0 Siter
Spirea Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Scampi på den lokale insiske restauranten, kokt i yoghurt, koriander, chili, hvitløk... med naan-brød, mynteraita, korianderchutney.... hjelpes, jeg tror jeg må gå og legge meg ;o)) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.