Gå til innhold

NHD. Bør jeg utlevere mitt medisinbruk til tannlegen?


Gjest Little Madam

Anbefalte innlegg

Gjest Little Madam

Når jeg går til tannlegen å får bedøvelse spør han om jeg bruker noen medisiner... Sannheten er at jeg går på Cipralex, Cisordinol og Imovane. MEN jeg har IKKE lyst til å fortelle dette til tannlegen siden han er en venn av familien. Jeg vet han har taushetsplikt, men uansett..

Er det farlig eller forbundet med noen risiko å få bedøvelse med noen av medisinene jeg bruker?

Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror de flste antidepressiva kan få adrenalinet til og stige ved vanlig bedøvelse(xylokain) Du kan gå inn på felleskatalogen og lese om interaksjoner.Jeg kunne ikke få xylokain, men et annet bedøvelsemiddel da jeg brukte anafranil. Hvis du ikke klarer deg uten bedøvelse....au#"¤...:)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være lurt og fortelle tannlegen hvilke med. du bruker!

Har vel litt med interaksjoner og sånt noe å gjøre...

Vet ikke akkurat med dine med. men... Regner med det er en grunn til at dem vil vite det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Det er alltid litt kinkig dette med å ha et slags bånd til behandleren sin utenom det som er hans arbeidsområde overfor deg.

Hver eneste pasient hos tannlegen som skal ha bedøvelse får dette spørsmålet, og det er mange. Det er med andre ord så dagligdags for ham å søke opp i boken sin for å se hvilken type bedøvelse han eventuelt kan bruke for deg. Og det er veldig mange som går på slike medisiner som du gjør.

Jeg ville tatt det som en utfordring for meg selv og si det til tannlegen, samtidig og som du får jobbet med dette faktum at vi har så lyst til å skjule at vi går på dene typen medisiner. Det ligger ofte mye skam bak dette, som vi ikke hadde trengt å ha.

Jeg synes også det har vært ubehagelig å si fra om medisiner til min tannlege,siden jeg har gått hos han så lenge, men han verken leer på et øyelokk, eller har forandret oppførsel mot meg etter at jeg har sagt hva jeg går på.

Tanken på å gjøre det var mer skremmende enn å gjøre det.

Vennlig hilsen bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være farlig å ikke fortelle om medisinbruk om du får bedøvelse / andre medikamenter hos tannlegen pga interaksjoner.

Du må enten droppe bedøvelse o.l., fortelle det til tannlegen eller bytte til en tannlege du tørr og si det til.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...