datafrustrert Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Datamaskinen min vil ikke starte skikkelig. Jeg har Windows 2000. Jeg kommer ikke lengre inn enn at jeg såvidt ser start knappen nede til høyre i 2 sek. før den forsvinner. Så står bare bakgrunnsbildet der uten noe annet - ingen ikoner eller menyer. Altså kommer jeg ikke lengre. Jeg har prøvd å starte i sikkerhetsmodus men jeg kommer ikke lengre for det. Har prøvd å "finne" menyene ved å lete med musmarkøren - men det er ikke noe sånt som at menyen har forsvunnet bak kanten eller noe sånt. Det er jeg sikker på. Var plaget med virus, men trodde jeg hadde fjernet dem. (Bruker Avast). Det ser for meg ut som om det er et virus angrep og at jeg bare kan kaste hele den gamle pcen. Takk og lov for at jeg akkurat har brent alle bildene over på cder (som jeg skulle ha gjort for lenge siden). Selvfølgelig mister jeg masse, men bildene var det viktigste. Maskinen var ganske stappfull og ganske gammel, men hadde nå tenkt å ha den så lenge den funket. Men er det noen som har noen tips til meg? Har den gamle windows 2000 cden liggende MED kode tom. Kan jeg på en måte starte fra den CDen? Eller mister jeg alt alikevel da? 0 Siter
citoyen Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Du kan starte fra CDen og velge å forsøke å reparere Windows. Da mister du ingenting. 0 Siter
Gjest datafrustrert ennå Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Du kan starte fra CDen og velge å forsøke å reparere Windows. Da mister du ingenting. Men hvordan starter jeg fra cden? 0 Siter
Prozak Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Men hvordan starter jeg fra cden? Du putter CD-en inn i maskinen og slår på. ".................................." 0 Siter
Gjest dataffrustrert ennå Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Du putter CD-en inn i maskinen og slår på. ".................................." Nei, så enkelt var det ikke. Jeg kom akkurat like langt. 0 Siter
Prozak Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Nei, så enkelt var det ikke. Jeg kom akkurat like langt. Uhm...du gir ikke akkurat nok informasjon om hva du gjør og hva som skjer til at det er så lett å si noe. "....................................." 0 Siter
Gjest datafrustrert ennå ja Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Uhm...du gir ikke akkurat nok informasjon om hva du gjør og hva som skjer til at det er så lett å si noe. "....................................." Forutsetter at du har lest hele tråden. Har ikke gjort mer enn det jeg har skrevet. Du sa at det skulle gå å sette inn windows cden og så skru på maskinen. Og jeg svarte da at det ikke hjalp. Jeg kommer akkurat like langt som jeg beskrev i hovedinnlegget mitt. TROR jeg har fått til å endre setup til å boote fra cden, men det hjalp heller ikke. Maskinen stopperuanset akkurat etter at startknappen nede til venstre akkurat har vist seg i ett sekund, så forsvinner den og det eneste som vises er bakgrunnsbildet uten noen meny, ikoner osv. Som jeg beskrev i hovedinnlegget. 0 Siter
Prozak Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Forutsetter at du har lest hele tråden. Har ikke gjort mer enn det jeg har skrevet. Du sa at det skulle gå å sette inn windows cden og så skru på maskinen. Og jeg svarte da at det ikke hjalp. Jeg kommer akkurat like langt som jeg beskrev i hovedinnlegget mitt. TROR jeg har fått til å endre setup til å boote fra cden, men det hjalp heller ikke. Maskinen stopperuanset akkurat etter at startknappen nede til venstre akkurat har vist seg i ett sekund, så forsvinner den og det eneste som vises er bakgrunnsbildet uten noen meny, ikoner osv. Som jeg beskrev i hovedinnlegget. Hvis du får startet fra CD-en, så kommer du inn i installerings- eller reparasjonsmenyen. Det du beskriver høres ut som om den ikke starter opp fra CD-en, men fortsetter å starte opp systemet fra harddisken. Sjekk om du virkelig har stilt den inn til å starte fra CD-en i BIOS. Starter du fra CD-en vil det ikke "fryse" - du vil få muligheten til å installere på nytt eller å reparere. "..................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.