Gjest ikke så smart idag Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Jeg har fått innvilget studielån, men så står det: "Søknaden er ferdigbehandlet. Gjeldsbrevet/stipendmeldingen er sendt eller vil bli sendt deg ved semesterets begynnelse." Jeg begynner ikke på skolen før 22 juli, betyr det at jeg ikke får tilsendt gjeldsbrevet før denne datoen? Det kan jo ikke stemme? Håper noen kan oppklare dette for meg. Takker på forhånd 0 Siter
Nikki Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Det pleier å være slik at man får studielånet først når studiene starter. Tidligere var det slik at man ikke kunne hente ut gjeldsbrevet før en bestemt dato ved skolen - og den sammenfalt som regel med semesterstart. Nå har de jo gjort om, slik at man får gjeldsbrevet hjem til seg. Jeg antar derfor at det vil være større variasjon med når man får det. Hva lånekassa regner som semesterstart er jo et annet spørsmål. Skolen din definere det kanskje som tidlig august? Det er vel forøvrig logisk at man får det når skolen starter? 0 Siter
Gjest ikke så smart idag Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Det pleier å være slik at man får studielånet først når studiene starter. Tidligere var det slik at man ikke kunne hente ut gjeldsbrevet før en bestemt dato ved skolen - og den sammenfalt som regel med semesterstart. Nå har de jo gjort om, slik at man får gjeldsbrevet hjem til seg. Jeg antar derfor at det vil være større variasjon med når man får det. Hva lånekassa regner som semesterstart er jo et annet spørsmål. Skolen din definere det kanskje som tidlig august? Det er vel forøvrig logisk at man får det når skolen starter? synes ikke det er særlig logisk. For det første har jeg og mange andre en leie å betale og i mitt tilfelle skal den betales 15.august. I tillegg til at hvis gjeldsbrevet ikke blir sendt før 22.august og man skal da signere det og sende det tilbake før man får pengene, tar jo det fort vekk en ukes tid, noe som betyr at man ikke kan få pengene før muligens slutten av august da? 0 Siter
Gjest Lånekassen her også Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 synes ikke det er særlig logisk. For det første har jeg og mange andre en leie å betale og i mitt tilfelle skal den betales 15.august. I tillegg til at hvis gjeldsbrevet ikke blir sendt før 22.august og man skal da signere det og sende det tilbake før man får pengene, tar jo det fort vekk en ukes tid, noe som betyr at man ikke kan få pengene før muligens slutten av august da? Jeg har fått gjeldsbrevet, og sendt det tilbake til lånekassen. Sto i brevet at jeg fikk utbetalt pengene til min konto når de hadde mottatt underskriften på gjeldsbrevet. Men jeg tror du må betale semesteravgiften først. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 synes ikke det er særlig logisk. For det første har jeg og mange andre en leie å betale og i mitt tilfelle skal den betales 15.august. I tillegg til at hvis gjeldsbrevet ikke blir sendt før 22.august og man skal da signere det og sende det tilbake før man får pengene, tar jo det fort vekk en ukes tid, noe som betyr at man ikke kan få pengene før muligens slutten av august da? Lånekassen og andre instanser som betaler ut penger, (a-etat ol) tar ikke hensyn til om vedkommende har noe å betale i tiden man venter på å få utbetalt stønaden. Det stemmer også at sem.avgiften må være betalt først. Den har visst også økt i år. 0 Siter
Gjest ikke så smart idag Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Jeg har fått gjeldsbrevet, og sendt det tilbake til lånekassen. Sto i brevet at jeg fikk utbetalt pengene til min konto når de hadde mottatt underskriften på gjeldsbrevet. Men jeg tror du må betale semesteravgiften først. ok jeg har betalt semesteravgiften. Så da får jeg håpe den kommer snart. :-) 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Det pleier å gå nokså greit å få et korttidslån i banken (så lenge du ikke har misligholdt noen lån) hvis du er en student som venter på studielånet. Bare vis dem bekreftelsen fra Lånekassen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.