Gå til innhold

Engstelig for min mann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I flere år har min mann gått og vært forkjølet nesten konstant. I det siste har han også begynt å verke i hele kroppen, særlig i ryggen. Noen ganger har det vært så ille at han nesten ikke kan stå oppreist.

Til slutt fikk han endelig surret seg til å gå til lege. Legen henviste ham til røntgen, med mistanke om at han kunne ha kronisk bronkitt. Men røntgenbildene viste ingenting, og nå har han avtalt ny time for å forske videre på det.

Jeg blir engstelig, jeg. Hva kan det _da_ være, liksom? Jeg tenker lungekreft og sånn lumske sykdommer. Han røyker, og er jo derfor ekstra utsatt. Men lungekreft hadde de vel sett på røntgenbildet de tok av brystet hans?

Jeg synes dette er ekkelt. Er det noen som kjenner igjen symptomer, eller har en peiling på hva det kan være som feiler mannen min?

kakki1365380609
Skrevet

Huffa, ikke gøy å ikke vite.

Jeg aner ikke, men min mann har neseallergi og virker som om han er konstant forkjølet dersom han ikke tar en nesespray han har fått hos spesialist.

Det kan ikke være noe i huset deres, som mugg eller sopp eller noe som han reagerer på? Først med nesen og så har det gått så lang tid at han reagerer med hele kroppen? Blir han bedre i tørt klima?

Tror nok ikke det er lungekreft siden han er undersøkt.Lykke til iallefall.

Skrevet

Huffa, ikke gøy å ikke vite.

Jeg aner ikke, men min mann har neseallergi og virker som om han er konstant forkjølet dersom han ikke tar en nesespray han har fått hos spesialist.

Det kan ikke være noe i huset deres, som mugg eller sopp eller noe som han reagerer på? Først med nesen og så har det gått så lang tid at han reagerer med hele kroppen? Blir han bedre i tørt klima?

Tror nok ikke det er lungekreft siden han er undersøkt.Lykke til iallefall.

Hei, takk for svar!

Vi bor i et ganske nytt hus, så jeg tviler på at det kan være mugg eller sopp - men man kan jo aldri vite...

Det med allergi er absolutt en mulighet. Det er en del allergi i familien. Får håpe vi finner ut av det snart.

Gjest smerter i skjelett er skummelt
Skrevet

Verking som er så ille at han nesten ikke kan stå oppreist må legene ta på alvor og undersøke skikkelig! Det er så lett at man tar det for gitt at det har en sammenheng med forkjølelse i flere år osv, og "bagatelliserer" det. Mas på dem, få en CT eller MR hvis de er det minste i tvil!

Skrevet

Vet ikke så mye om symptomene, men hadde det vært min mann, hadde jeg helt klart delt din bekymring. En hører jo ofte om tilsynelatende harmløse plager som viser seg å være alvorlig... Når det i tillegg har tatt så lang tid, som hos mannen din, uten å gå over, så er det på tide å finne ut noe!

Når en grundig utredning er gjort, så kan nok mest sannsynlig du og mannen din puste lettet ut! :-)

Hvis han har forholdt seg til den samme legen hele tiden, er det helt klart på tide å bytte "dåkter"!

Det er altfor mange som er for lite ivrig til å undersøke "harmløse" symptomer, og som slår seg til ro med at "det er nok bare..."

Sjekk litt opp, finn ut hvem som er flink, og som er kjent for å tenke helhetlig, og som er åpen fra innspill fra pasienten selv.

Skaff utskrift/kopi av viktig undersøkelser som er gjort. Bytt fastlege, eller oppsøk en privat, og be om en grundig utredning!

Varme tanker og lykke til!

Skrevet

Vet ikke så mye om symptomene, men hadde det vært min mann, hadde jeg helt klart delt din bekymring. En hører jo ofte om tilsynelatende harmløse plager som viser seg å være alvorlig... Når det i tillegg har tatt så lang tid, som hos mannen din, uten å gå over, så er det på tide å finne ut noe!

Når en grundig utredning er gjort, så kan nok mest sannsynlig du og mannen din puste lettet ut! :-)

Hvis han har forholdt seg til den samme legen hele tiden, er det helt klart på tide å bytte "dåkter"!

Det er altfor mange som er for lite ivrig til å undersøke "harmløse" symptomer, og som slår seg til ro med at "det er nok bare..."

Sjekk litt opp, finn ut hvem som er flink, og som er kjent for å tenke helhetlig, og som er åpen fra innspill fra pasienten selv.

Skaff utskrift/kopi av viktig undersøkelser som er gjort. Bytt fastlege, eller oppsøk en privat, og be om en grundig utredning!

Varme tanker og lykke til!

Tusen takk for svar og tips!

Jeg skal ikke gi meg før han er ordentlig undersøkt. Han er litt treig selv også, og har en tendens til "det går sikkert bra"-innstilling.

Håper vi finner ut av det...

Skrevet

Tusen takk for svar og tips!

Jeg skal ikke gi meg før han er ordentlig undersøkt. Han er litt treig selv også, og har en tendens til "det går sikkert bra"-innstilling.

Håper vi finner ut av det...

Det gjør dere sikkert! Få høre hvordan det går, da!

Krysser fingerene! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...