Gjest strikkersken Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Jeg har lyst til å strikke noe fint, hvis du fikk velge, hva ville du hatt av strikkeplagg til deg eller dine barn? 0 Siter
Freya Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Gode ullsokker! Det er så deilig når det er gulvkaldt. Fingervanter eller votter er også hyggelig å få. 0 Siter
Velouria Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Pulsvarmere, votter, skjerf, enkle gensere med høy hals, tynne undertrøyer og sokker til både voksne og barn. I tillegg ullbukser til barna som de kan ha under regntøy og vinterdresser. 0 Siter
Gjest Moliza Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 En kul genser eller bikini. Eller sokker. 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Ullbukse til babyen, og kanskje en ulljakke. Ullsokker til meg selv. Sånne som går iallefall halvveis opp til knærne. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 En stor myk og god strikkejakke til meg, til vinterkvelder. Sokker til guttungen, gjerne strikke sett med genser og bukse. Ja, og så er pulsvarmere kjekt og ha, jeg bruker mye det om vinteren pga mine dårlige håndledd. 0 Siter
laban Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Jeg fikk en strikket ulldress av naboen i barselgave da datteren min ble født. Den hadde knappeåpning i den ene skulderen (sånn som mange babygensere har), ellers var den uten åpninger. Dressen hadde ikke føtter, så den var veldig fleksibel i størrelsen. Vi brukte dressen så mye at jeg spurte om hun kunne strikke en større da ungen begynte å gå. (Mot betaling, jeg visste at naboen hadde strikkemaskin.) Hun strikket da en dress i ca. str. 1 1/2 - 2 år, i nokså tynn ull. Tenk deg en parkdress med trykknapper der glidelåsen vanligvis er, slik så den ut. Vrangbord i hender og føtter, ellers helt uten noe ekstra. Disse dressene ble brukt under regntøy og under uforede utedresser. Babydressen brukte vi også mye som ytterplagg med bare helseteppe utenpå, f.eks. i bilen. I mitt neste liv skal jeg være flink til å strikke og selge sånne dresser. I mellomtiden kan du få ideen :-) Jeg er ikke noen ullfantast, men syntes det var meget nyttige plagg. Barnehagen syntes også den største ulldressen var veldig grei. Til de aller minste er det ofte praktisk med "hele" (altså ikke todelte) plagg. 0 Siter
Gjest må bare reklamere litt Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Ullbukse til babyen, og kanskje en ulljakke. Ullsokker til meg selv. Sånne som går iallefall halvveis opp til knærne. Ullbukse til barn, da må jeg bare anbefale denne linken. Kjempegode bukser, og kjempeservice !! http://www.vikingstrikk.no/ (gå til produkter, så finner du ullbukser til barn der) Har bestilt der noen ganger. Ser at prisen har steget litt, ifjor betalte jeg 180 kroner for en ullbukse, og de sender fraktfritt i hele landet ). Bestilte en dag, tre dager etter var buksen i postkassen min ) 0 Siter
amber sun Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Ullsokker til både voksne og barn. Ullbukse og ullgenser til barn til å ha under regntøy. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Ullsokker til meg, takk Ungene trenger også ullsokker. Ullbukser og genser slår ikke bra an hos ungene, syns nesten jeg hører de ville protestene! 0 Siter
Kvinna Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Jeg ville hatt armvarmere (som lange tynne leggvarmere ;-)) i tynn, "delikat" ull! Og et stoooort sjal! Og vanter! Og deilige sokker, med lang "hals" eller hva det heter! 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Sønnen har masse strikkede dresser/drakter, men kunne tenkt meg en artig, fargerik lue, tror jeg ;O) 0 Siter
Spirea Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Ullbukse til babyen, og kanskje en ulljakke. Ullsokker til meg selv. Sånne som går iallefall halvveis opp til knærne. Jeg er ullfantast *s* Ull til alle anledninger så snart det er minusgrader rundt husveggen. Ull er godt å sove i, godt å ha innerst mot huden, godt å ha under regntøy, i det hele tatt - godt. Ullfantast er godt å være ;o) 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Jeg er ullfantast *s* Ull til alle anledninger så snart det er minusgrader rundt husveggen. Ull er godt å sove i, godt å ha innerst mot huden, godt å ha under regntøy, i det hele tatt - godt. Ullfantast er godt å være ;o) Jepp! Har noen venninner som dåner når jeg viser de tjukke deilige ull-ammeinnlegga som jeg har rett mot puppen. 0 Siter
Spirea Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Jepp! Har noen venninner som dåner når jeg viser de tjukke deilige ull-ammeinnlegga som jeg har rett mot puppen. Veldig bra greier, spesielt nå om sommeren ;o) Men helt seriøst; jeg har tro på at ull funker året rundt, men for å ikke provosere mine omgivelser lever jeg det ikke helt ut. Forøvrig kjøpte jeg sommer-dundyne til minsten her om dagen, selvom jeg nok tror de fleste syns dun er noe som, i likhet med ull, hører vinter og kulde til. Tynn, lett dundyne er utmerket for liten varm kropp. Tynn, lett ull hadde kanskje også funka fint som nattøy i sommervarmen, men jeg tør ikke helt *s* Hold på ammeinnleggene, de gjør nytten sin de vet du. 0 Siter
Gjest modific Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Veldig bra greier, spesielt nå om sommeren ;o) Men helt seriøst; jeg har tro på at ull funker året rundt, men for å ikke provosere mine omgivelser lever jeg det ikke helt ut. Forøvrig kjøpte jeg sommer-dundyne til minsten her om dagen, selvom jeg nok tror de fleste syns dun er noe som, i likhet med ull, hører vinter og kulde til. Tynn, lett dundyne er utmerket for liten varm kropp. Tynn, lett ull hadde kanskje også funka fint som nattøy i sommervarmen, men jeg tør ikke helt *s* Hold på ammeinnleggene, de gjør nytten sin de vet du. He, he. Vi ligger med ulldyne året rundt vi:) Kjempegodt det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.