Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen forslag til hva jeg kan ha til middag i dag? Har lyst på poteter... Og i frysern tror jeg det er indrefilet av svin, masse kyllingfilet og kjøttdeig iallefall.. Blir kjempe glad for forslag! Jeg er nemlig rimelig lei av mat.. ;o)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg skal lage hjemelaga italiensk pizza. :)

Skrevet

Lag hjemmelagde karbonader, skjær potetene i båter og lag "poteter i ovnen". Salat og annet stæsj ved sidenav!

Skrevet

Har du noe grønnsaker eller sauser da?

Har løk, blomkål, og noen sauser i skapet,,, Bearnaise, bretagne, brun sopp/cham...

Gjest Shira12
Skrevet

Nå har du sikkert spist middag, men jeg vil komme med ett kjempegodt tips til allikevel :-)

-Ta poteter og skjær i halvstore båter, legg de i en oljesmurt form, strø olje, havsalt og litt pepper på.

Råstek i de ovnen.

-Så tar du indrefilen av svin, skjær opp i passende runde stykker (skiver)

-Stek kjøttet, hiv oppi løk og sjampingnon, la det surre litt.

-Bland rømme med litt vann, tøm det oppi stekepannen over det andre, rør litt.

-Litt salt og pepper.

-La det hele putre litt.

Det smaker bare knallgodt! Du kan lage en fløtesaus istedenfor rømmesaus hvis du liker det bedre.

Potetene tar lengst tid, så start med det.

Gjest lurabarenå
Skrevet

Jeg skal lage hjemelaga italiensk pizza. :)

Å! Den var ny... Hvordan er hjemmelaga tysk pizza, da? *undre*

Skrevet

Nå har du sikkert spist middag, men jeg vil komme med ett kjempegodt tips til allikevel :-)

-Ta poteter og skjær i halvstore båter, legg de i en oljesmurt form, strø olje, havsalt og litt pepper på.

Råstek i de ovnen.

-Så tar du indrefilen av svin, skjær opp i passende runde stykker (skiver)

-Stek kjøttet, hiv oppi løk og sjampingnon, la det surre litt.

-Bland rømme med litt vann, tøm det oppi stekepannen over det andre, rør litt.

-Litt salt og pepper.

-La det hele putre litt.

Det smaker bare knallgodt! Du kan lage en fløtesaus istedenfor rømmesaus hvis du liker det bedre.

Potetene tar lengst tid, så start med det.

Thi hi.. Maten er fortært.. Det ble kjempe spennede! Pommes frites med løvbiff og bearnaise.. Men tusen takk for forslaget! Skriver det ut og henger det på kjøkkenet!!

Gjest Shira12
Skrevet

Thi hi.. Maten er fortært.. Det ble kjempe spennede! Pommes frites med løvbiff og bearnaise.. Men tusen takk for forslaget! Skriver det ut og henger det på kjøkkenet!!

Slike middager er gode de også, må ikke alltid være så spennendes.

Det smaker enda bedre når en sjeldnere lager spennendes mat, er iallefall det jeg sier til samboeren ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...