Gjest Ramina Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Hva er de vanligste filformater vi bruker på DVD`n som står i stua Altså hvilke formater er det på de filmene vi kjøper/leier? Takk. 0 Siter
Gjest Nosferatü Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 De du kjøper er DVD format, men kan være ulike lydformater. Dolby 5.1 f eks som er bra på hjemmekino. Ellers er det svært ulikt hva en spiller kan spille, og det fins et utall formater, minst 50 ulike. Noen spillere kan tom vise bilder og lar deg velge mapper og spiller CDer. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 De du kjøper er DVD format, men kan være ulike lydformater. Dolby 5.1 f eks som er bra på hjemmekino. Ellers er det svært ulikt hva en spiller kan spille, og det fins et utall formater, minst 50 ulike. Noen spillere kan tom vise bilder og lar deg velge mapper og spiller CDer. Takk. Men for.eks. typene...AVI, MPG og WMV... Hvilke av disse er de mest "normale"? På DVD er jeg helt blank altså... 0 Siter
Gjest Nosferatü Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Takk. Men for.eks. typene...AVI, MPG og WMV... Hvilke av disse er de mest "normale"? På DVD er jeg helt blank altså... De er normale og mye brukt. 0 Siter
Prozak Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Takk. Men for.eks. typene...AVI, MPG og WMV... Hvilke av disse er de mest "normale"? På DVD er jeg helt blank altså... Litt eldre spillere støtter ofte bare DVD, MP3, Audio og VCD/SVCD (mpeg). Nyere spillere har gjerne støtte for DivX (avi) i tillegg. Og så er det mange andre formater, bl.a for bilder (jpeg mm). WMW har jeg ikke inntrykk av at er vanlig å kunne spille på DVD-spillere, men jeg skal ikke påstå noe om hvor vanlig/uvanlig det er. _Min_ (billige og sonefrie) DVD spillere spiller bare DVD, MP3, Audio og VCD/SVCD. I tillegg til jpeg, og sikkert andre bildeformater. "..................................." 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Litt eldre spillere støtter ofte bare DVD, MP3, Audio og VCD/SVCD (mpeg). Nyere spillere har gjerne støtte for DivX (avi) i tillegg. Og så er det mange andre formater, bl.a for bilder (jpeg mm). WMW har jeg ikke inntrykk av at er vanlig å kunne spille på DVD-spillere, men jeg skal ikke påstå noe om hvor vanlig/uvanlig det er. _Min_ (billige og sonefrie) DVD spillere spiller bare DVD, MP3, Audio og VCD/SVCD. I tillegg til jpeg, og sikkert andre bildeformater. "..................................." Tusen takk. Er mpg og mpeg det samme? 0 Siter
Prozak Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Tusen takk. Er mpg og mpeg det samme? Ja, .mpg er den vanlige filtypebetegnelsen til mpeg-filer - akkurat som .jpg er for jpeg. "....................................." 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Ja, .mpg er den vanlige filtypebetegnelsen til mpeg-filer - akkurat som .jpg er for jpeg. "....................................." Ha... Tuuuuusen takk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.