Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne i slutten av 20-årene som har en evig bekymring for føflekker.Var hos hudlege i fjor for første gang på mange år og fikk sjekket de,og alt var i orden..Men likevel greier jeg ikke å slutte å bekymre meg.Dum er jeg, som likevel av og til tar solarium,men pga av en kronisk sykdom,MS, som gjør meg sliten av ute-sol,er jeg lite i vanlig sol.

Nå har jg nettopp fått en vond kvise på haka, rett under en føflekk.Da velter alle disse skrekkhistoriene om uskyldig kvise viste seg å være føflekkreft frem.. Er det hysterisk av meg å be om å få ny time hos hudlegen..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192482-disse-f%C3%B8flekkene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Det er vel ikke "kviser" på føflekker som kan være symptomer på hudkreft?

Kløende og/eller blødende føflekker, samt veldig ujevn kant og ulike farger på føflekken er visstnok grunn for næremere sjekk.

Selv har jeg fjerna tre føflekker pga at de klødde så fælt. Alle tre var helt fine.

Om du fortsatt er utrygg, er det jo ingenting i veien for at du ber hudlegen ta en ny sjekk.

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

neida, vi hudleger ser mange pasienter som er bekymret, og vil ha "en sjekk". Det er helt OK. Det har vært mye skiverer i mediene om føflekkkreft, og en side ved slike informasjonskampanjer er at mange blir litt bekymret.

Be om en time, og bruk litt av tiden hos hudlegen til å få informasjon om farsignaler ved føflekkreft, og kanskje får du også se noen bilder. Det øker tryggheten.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...