Gå til innhold

hjertebank hos barn

Anbefalte innlegg

Hei!

Min datter på 10 år er plaget av så kraftig hjertelyd av hun blir redd av det. Det har ikke vedvart mer enn et døgn og inntrer når hun sitter stille eller ligger. Jeg har lest igjennom noen av innleggene i doktoronline og kan ikke finne noe svar som beroliger til 100%, men har sett at hjerte- og hormonforstyrrelser kan ha en sammenheng. Jeg vet at det skjer mye i min datters kropp for tiden fordi hun i forrige uke fikk den første lille menstruasjonblødning. Kan løpske hormoner ha en sammenheng med disse hjertedunkene eller kan det ha en annen årsak? Bør jeg ta henne med til legeundersøkelse?

Bittelitt bekymret mamma ønsker svar.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19261-hjertebank-hos-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Issak.

Jeg er i tvil om hva du mener med "høy hjertelyd".

Hvis du mener at hun har ekstraslag, og opplever disse som sterke dunk, er det et uskyldig fenomèn som ikke trenger videre undersøkelse.

Det er en raritet at 10-årige piker har hormonelle forandringer som gir hjerterytmeproblem.

Hvis din datter får tiltagende problem med dette, vil det være betryggende å få det registrert på et EKG, slik at dere lettere kan bearbeide det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19261-hjertebank-hos-barn/#findComment-86581
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...