Gå til innhold

Jeg tror det går bra!!!!

Anbefalte innlegg

bugge -jenta

Nå har jeg gått på angstdempende medisiner i mange år, og siden jeg har hatt depresjoner stort sett hele livet var jeg blant dem som kanskje måtte innse at det ble medisiner livet ut for meg. Selv om psykiateren min sier at en aldri skal si aldri.

Jeg har prøvd å slutte for en tid tilbake, men etter noen uker merket jeg og de rundt meg at jeg hadde gradvis blitt mer og mer deprimert igjen, og jeg startet opp på cipralex.

Nå har jeg sluttet, og i hele sommer har jeg vært uten. Nedtrappingen gikk helt greit, og jeg har vært så spent denne gangen. På grunn av enkelte brysomme bivirkninger i forhold til et godt samliv i lengden, har jeg ønsket å prøve uten. Og aurorix har ikke vært et alternativ for meg siden jeg har migrene og går på triptaner.

Jeg er så lykkelig foreløpig, for så langt har det gått veldig bra.

Det er også interessant for temperamentet mitt er gått til himmels, og jeg føler meg veldig kreativ og sunn. Har mer energi, er mindre trøtt. Jeg mener absolutt at det har vært helt nødvendig for meg å gå på antidepressiva så lenge, og det har hjulpet terapiprosessen min. Men kanskje, kanskje tiden er inne til å være uten. Hva fremtiden bringer får vi se. Jeg går fortsatt på xanor, og tror det er lurt å gå på dem i denne perioden.

Så nå krysser jeg fingre og håper på noen måneder eller år uten behov for medisiner mot depresjoner:o)

God sommer til alle dere som "kjenner" meg litt.

Vennlig hilsen fra buggejenta.

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192705-jeg-tror-det-g%C3%A5r-bra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Så flott!

Ha en god sommer videre, bugge-jenta! Takk for alle de fine svarene fra deg.

hilsen fra

Takk skal du ha.

Jeg er forberedt på at det kanskje ikke går, selv om jeg nok blir litt skuffet da.

Foreløpig går det greit.

Det er en ganske stor ting i livet og kanskje kunne fungere bra uten medisinene jeg har gått på så lenge. Så jeg merker jeg er veldig spent. Vi får se.

God sommer til deg også, cathlin.

Annonse

Takk skal du ha.

Jeg er forberedt på at det kanskje ikke går, selv om jeg nok blir litt skuffet da.

Foreløpig går det greit.

Det er en ganske stor ting i livet og kanskje kunne fungere bra uten medisinene jeg har gått på så lenge. Så jeg merker jeg er veldig spent. Vi får se.

God sommer til deg også, cathlin.

Du er spent for forandringen og det er helt naturlig. Håper du får det riktig bra uansett hvordan det blir om du skulle velge det ene eller andre. Det syns jeg er viktig, -at du har det bra her og nå.

Med vennlig hilsen

Gjest svaksterk

Hei Bugge :-)

Du var en av de første som svarte meg da jeg var helt ny her, og jeg har ikke sagt det før, men jeg satte stor pris på det, og det var veldig viktig for meg at du orket å gjøre det!

Lykke til med medisinslutten, enten går det eller så går det ikke. Uansett er det ikke et nederlag fordi du har prøvd :-)

Jeg har også sluttet på alle medisiner jeg har tatt, og det går kjempefint denne gangen!!! Er så deilig, og jeg vet at nå skyldes alle problemene jeg klarer løse i hodet mitt ene og alene meg. Jeg er veldig glad for at jeg har brukt medisiner, men også glad for at jeg har klart å slutte nå. Tiden var vel inne denne gangen. Noe av det jeg har merket som var forskjellig fra sist jeg sluttet er at jeg ikke har slike enorme "etterdønninger" nå, sist hadde jeg "støt" og sterk angst i mange måneder. Nå har jeg min sedvanlige angst, som jeg takler med tankeendringer :-)

Ønsker det lykke til og alt godt!

Ha en riktig fin sommer videre.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...