englepels Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 For noen år tilbake gikk jeg på Cipramil, men var plaget med at jeg gikk opp i vekt. Nå har jeg vært uten piller i flere år, gått ned i vekt og hatt det ok. Men er nå inne i mørket igjen. Og jeg hater å være deprimert. Jeg får heløt pusteproblemer og blir så tiltaksløs! Jeg lengter etter å være glad og lett til sinns! Ønsker derfor å gå tilbake til pillene en periode. Men siden jeg har slitt med vekta, ønsker jeg å ta en som ikke påvirker vekta mi. Noen som har tips eller erfaringer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192783-antidepresiva-uten-%C3%A5-g%C3%A5-opp-i-vekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Det er så individuelt hva slags medisin noen går opp eller ned i vekt av, men det er omtrent like mange som går ned i vekt, som de som går opp. Ingen grunn til å prøve de pillene du vet gav deg vektøkning, spør du meg. Jeg synes ikke du skal gå og føle deg deprimert. Var jeg deg ville jeg gått for cipralex. De er en utbedret utgave av cipramil, gir mindre bivirkninger generelt for de fleste. Jeg har gode erfaringer med denne medisinen, og NHD anbefaler den som førstevalg i likhet med min psykiater. Hvis du skulle få sterkt økt appetitt av denne medisinen, ikke finn deg i det. Det er mange leger som synes at det er greit nok at pasienten blir lit tykkere så lenge depresjonen blir bedre. Men det finnes alternativer å prøve, og følelsen en har rundt egen kropp er et viktig område for de fleste som er deprimerte, tror jeg. Så da ville jeg prøvd ut en annen medisin. Uansett er det bedre å ta sjansen, og få det bedre med seg selv, spør du meg. Håper du gjør det, siden du har gått så lenge nå og følt deg deprimert. Lykke til og vennlig hilsen bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192783-antidepresiva-uten-%C3%A5-g%C3%A5-opp-i-vekt/#findComment-1338152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.