AnonymBruker Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Og hvor ofte? Styrke? Anonymkode: e1501...50d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Kan man mister hemninger av Valium/bli mer impulsiv? Gjelder det for Sobril også? @nachnoo Anonymkode: e1501...50d 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og hvor ofte? Styrke? Anonymkode: e1501...50d kan ta 5 til 10 mg og tar det mot angst, tar 5 mg hver kveld. Tar 10 mg hvis det er noe spesielt som tannlege f.eks. Ellers prøver jeg å ta minst mulig om dagen og heller leve med angsten. Kan ikke ta det hele tiden heller. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kan man mister hemninger av Valium/bli mer impulsiv? Gjelder det for Sobril også? @nachnoo Anonymkode: e1501...50d Jeg har ikke opplevd det, blir bare roligere. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kan man mister hemninger av Valium/bli mer impulsiv? Gjelder det for Sobril også? @nachnoo Anonymkode: e1501...50d Vil psykiater alltid ha Sobril som førstevalg mot angst/uro? Min psykiater ville ikke skrive ut Valium til meg. Er Valium mer potent/virkningsfull? Anonymkode: e1501...50d 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Vil psykiater alltid ha Sobril som førstevalg mot angst/uro? Min psykiater ville ikke skrive ut Valium til meg. Er Valium mer potent/virkningsfull? Anonymkode: e1501...50d Sobril fikk jeg en gang og det hjalp ikke,fikk derfor vival og det hjalp. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil psykiater alltid ha Sobril som førstevalg mot angst/uro? Min psykiater ville ikke skrive ut Valium til meg. Er Valium mer potent/virkningsfull? Anonymkode: e1501...50d Sobril er svakest ja. Vival,valium og stesolid er sterkere. Og til slutt har man rivotril og xanor som er veldig sterke. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden): Sobril er svakest ja. Vival,valium og stesolid er sterkere. Og til slutt har man rivotril og xanor som er veldig sterke. Min bror tok rivotril, jeg spurte etter xanor en gang av en lege og da fikk jeg kjeft så det var uaktuelt. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar stjernestøv skrev (2 timer siden): Min bror tok rivotril, jeg spurte etter xanor en gang av en lege og da fikk jeg kjeft så det var uaktuelt. Jeg fikk xanor en gang av tidligere Fastlege. Foretrekker rivotril. Fikk rastløse bein av xanor. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Worriesome Plenty 2 skrev (35 minutter siden): Jeg fikk xanor en gang av tidligere Fastlege. Foretrekker rivotril. Fikk rastløse bein av xanor. Ok. Jeg ville ha det for nervesmerter, hadde lest at det hjalp. 1 Siter
nachnoo Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan man mister hemninger av Valium/bli mer impulsiv? Gjelder det for Sobril også? @nachnoo Anonymkode: e1501...50d Ja, ved meget store doser kan men "miste hemninger". Har opplevd det hos pasienter noen ganger - tragisk. Ved vanlige doser blir man lett litt mindre selvkritisk. Husker vi diskuterte dette i studiet da noen ville bruke Valium på muntlig eksamen. Det ble advart mot det fordi man lett kunne ta sjansen på noen svar som kanskje ikke var så gode. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar nachnoo skrev (18 minutter siden): Ja, ved meget store doser kan men "miste hemninger". Har opplevd det hos pasienter noen ganger - tragisk. Ved vanlige doser blir man lett litt mindre selvkritisk. Husker vi diskuterte dette i studiet da noen ville bruke Valium på muntlig eksamen. Det ble advart mot det fordi man lett kunne ta sjansen på noen svar som kanskje ikke var så gode. Kan du utdype hva du mener med tragisk? Jeg skjønte ikke helt. Anonymkode: e1501...50d 0 Siter
nachnoo Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Kan du utdype hva du mener med tragisk? Jeg skjønte ikke helt. Anonymkode: e1501...50d En meget respektert person fikk svært store doser benzo av en ukritisk legevenn. Det førte til ukritisk sammenblanding av alkohol og bil samt endret oppførsel overfor fruen. Han mistet jobb, kone og ære. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar nachnoo skrev (1 minutt siden): En meget respektert person fikk svært store doser benzo av en ukritisk legevenn. Det førte til ukritisk sammenblanding av alkohol og bil samt endret oppførsel overfor fruen. Han mistet jobb, kone og ære. Trist å høre! Anonymkode: e1501...50d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.