Gå til innhold

Oppkast- hvor skadelig?


Gjest ninni

Anbefalte innlegg

Jeg har vedlig vanskelig for å stoppe når jeg først har begynt å proppe i meg sjokolade og annet godis.

Og da får jeg også vedlig ofte dårlig samvittighet etterpå, noe som resulterer i at jeg går på bade, stikker fingeren i halsen og kaster opp.

Hvor skadelig er det egentlig?

Kan det minske sjansene for å blir gravid f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ragazza

Klart det er skadelig (i lengden) - men fruktbarhet avhenger jo av hvor mye kroppen til syvende og sist får i seg, og om det er nok til at menssyklusen opprettholdes sånn noenlunde. At man IKKE bør bli gravid mens man har en SF er jo en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære ninnie

Det å kaste opp er skadelig for fordøyelses-systemet ditt, tannhelsen og kan påvirke dine muligheter for å bli gravid. Det siste vil avhenge av mengde, frekvens osv i forhold til ditt energi og næringsinntak. Mye oppkast kan i værste fall føre til alvorlige elektrolyttforstyrrelser og hjertestans.. Dersom du ikke allerede har en som skal bidra til at du kan kvitte deg med denne tømmingsmetoden vil jeg anbefale deg å søke hjelp slik at du kan ungå de skadevirkningene som oppkast kan ha. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...