Gå til innhold

NHD: Vet du får tusen Cipralexspørsmål, men....

Anbefalte innlegg

Gjest oslojente_78

... jeg lurer på en ting og jeg finner ikke noe svar når jeg søker i databasen.

Jeg har lest du har skrevet at hvis et AD ikke virker så kan man seponere uten nedtrapping, og da vil man ikke få seponeringssymptomer.

Jeg brukte Cipralex mot depresjon i 4 mnd uten at jeg ble noe bedre, fikk bare en del plagsomme bivirkninger blant annet veldig dårlig søvn. På det meste brukte jeg 15mg.

I sommer snakket jeg på tlf. med legen (psykiater) og han sa hvis medisinen ikke virket så kunne jeg seponere og bruke en uke på det.

Jeg brukte to uker på seponering og nå føler jeg meg elendig. Spyr, svimmel, føles som jeg skal svime av, støt i hode - og værst av alt, enda mer deprimert:(

Men jeg trodde at man ikke skulle bli så dårlig av å seponere dersom pillene ikke virket?

Har jeg gjort noe feil eller? Betyr det kanskje at de virket likevel??

Fortsetter under...

Gjest NyttLiv

Hvis du fikk bivirkninger av å bruke dem så har de jo hatt en "virkning" selv om det ikke var den ønskede virkningen. Det betyr jo at pillene gjorde "noe" med deg, og da er kanskje seponering nødvendig, og man kan kanskje regne med en "endring" når man slutter også?

Men jeg er ikke NHD og jeg vet ikke.

bugge -jenta

Når det gjelder seponering, får de si hva de vil, leger psykiatere.

Det er individuelt, og noen får det fælt, andre kan trappe ned raskt, noen har det virket hos, andre ikke. Jeg har hørt vitnesbyrd fra utallige brukere her inne som forteller om ulike opplevelser. Noen har gått en liten stund på medisinen, andre lenge, men det finnes alle varianter når det gjelder nedtrapping og opplevelsen av dem.

Min oppfatning er at mange leger gir for rask nedtrappingstid, og ikke forteller nok at vedkommende må kjenne etter på sin egen kropp hva som er rett fart.

Du har nok fått råd om å trappe ned for raskt dessverre. Jeg håper at du kommer deg snart. Blir det rett for ille kanskje du kan starte opp igjen med 5 mg cipralex en periode. Også kutte om en mnd. for eksempel. Eneste måten å få abstinensen bort er å ta litt av medisinen igjen. Men snakk med lege om det.

Stå på det faktum at det er så ille for deg. samme hva som er vanlig hos de fleste.

Selv har jeg gått lenge på cipralex, de virket bra, og nedtrappingen var uproblematisk. Gikk på 15 mg.

Når jeg gikk på efexor gikk jeg også over lengre tid, den virket, men gav en del bivirkninger. Det var et sant helvete å slutte, og jeg brukte laang tid. Skulle jeg sluttet etter anbefalte nedtrappingsplaner vet jeg ikke hvordan det ville gått.

Det var synd cipralex ikke var noe for deg. Hvis du fortsatt trenger antidepressiva håper jeg du ikke er blitt helt avskremt av opplevelsen. med en annen medisin kan det bli helt annerledes.

Det er verdt å ta sjansen på uansett, spør du meg, for det er verre å være deprimert hele tiden. Men lytt til kroppen din når det gjelder både opptrapping og nedtrapping.

Vh bugge

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...