Gå til innhold

Startdose på sertralin

Anbefalte innlegg

Gjest jeg har dårlig tid

Er det noe i veien for å hoppe over uka med 25 mg. når man har brukt samme medikament i to perioder tidligere, og i den andre av dem starta på 50 mg. og en aldri har merka noen bivirkninger? Jeg har ikke panikklidelse, bare muligens tendenser til generalisert og sosial angst.

Sist gang jeg starta opp på sertralin, var det først ei uke på 50 mg. så en måned på 100 mg. uten effekt før jeg trappa videre opp til 150 mg. med noe effekt etter ei uke. Deretter 200 mg. som gav god nok effekt.

Kan det hende at jeg hadde klart meg med lavere dose bare at det tok en måned før det virka? Eller tyder det på at jeg trenger høy dose?

Hvis det tyder på at jeg trenger høy dose, er det jo dumt å vente så lenge før en trapper opp mer?

Merker jeg ikke noen bedring snart, særlig på søvn, kommer jeg ikke til å klare jobben.

Det som står på pakningen er 25 mg. ei uke, deretter 50 mg. Ser ut som jeg skal stoppe på 50.

Jeg veit det skal være i samråd med legen, men jeg har ikke snakka med den som skrev ut resepten min, han veit ikke hvorden forskjellige doser har virka eller bivirka på meg tidligere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192904-startdose-p%C3%A5-sertralin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...