Gå til innhold

Takk og pris at sommeren er over!

Anbefalte innlegg

Min sønn på 10 år har fått påvist allergi mot timotei. Han behandles om sommeren med tabletter (aries) og nesespray/øyedråper (livostine). Men i år hjalp ingenting. Han var forferdelig dårlig, med rennende nese/øyne, vondt i hodet, slapp. En natt fikk han pusteproblemer med pipende pust, nesten som en astmatiker. Skremmende opplevelse for både han og foreldrene. Hadde problemer med å legge seg flere kvelder etter dette. Bygde opp hodeenden på senga hans. Tror det hjalp. Ikke flere slike anfall. Han gråt mye pga ting han ikke kunne gjøre sammen med vennene (hoppe på trampoline, ligge i telt i hagen osv.). Har fulgt alle råd jeg har kommet over for å dempe symptomene: pollenfilter i varmegjenvinningsanlegget, dusjing om kveldene, tørket klærne hans inne, vært på stranda såfremt været tillot det, der er han symptomfri. Men allikevel ble dette en forferdlig sommer for han og oss. Ofte kom han inn midt på dagen og gikk å la seg fordi han var så slapp og elendig. Finnes det andre behandlinger for gutten min slik at neste sommer ikke blir en gjentakelse av denne? Jeg er villig til å prøve det meste for hans skyld.

Hilsen en desperat og fortvilet mor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192917-takk-og-pris-at-sommeren-er-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

To ting ville jeg gjort:

1) Begynne å forebygge med tablettene neste år, gjerne en mnd på forhånd.

2) Tatt han med til en spesialist og fått astmamedisin som kan brukes i spesielle tilfeller slik som den natta du beskrev.

Takk for tipset. Han begynner med medisin ca en mnd før pollensesongen starter her vi bor. Men jeg skal forsøke å få komme til spesialist med han i løpet av vinteren. Får håpe der er hjelp å få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...