audingvild Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg har en infeksjon/betennelse i fingeren som har vart i ca. 3 mnd. Jeg har gått på 3 ulike antibiotika-kurer, men de tar ikke knekken på det. Legen har tatt prøver av den, men de finner kun normal hud-flora. Jeg har også tatt en MR for å sjekke om det er noe fremmedlegeme under neglen, de fant heller ingenting. Hele fingeren er litt hoven, men betennelsen sitter helt øverst ved neglen, og neglen er blitt helt deformert. Den er vond og rød, det kommer også litt verk ut noen ganger når jeg klemmer på den. Legen vet ikke mer hva han skal gjøre,han synes ikke jeg kan gå på flere antibiotika-kurer, men jeg klarer ikke å slå meg til ro med at det ikke er noe å gjøre. Jeg ønsker å bli bra, da dette går på psyken løs. Har dere noen gode råd for å bli kvitt dette? Håper på et raskt og positivt svar. med vennlig hilsen Aud Ingvild 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193004-infeksjon-i-fingeren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Det er vanskelig å være klok fra avstand, basert bare på beskrivelse. Det virker helt klart at du har en infeksjon som sitter dypt inn i musklene, kanskje i beina. Ved slike tilfeller kan det være håpløst å finne bakteriene som forårsaker infeksjonen ved å ta prøve fra overflaten. Jeg forstår din leges motforestillinger mot å sette igang med flere antiiotikakurer nærmest på blinde. Det som oftest er problemet at infeksjonen er såpass innkapslet at antibiotika ikke trenger inn i infeksjonsfokus. Det høres drastisk, men løsningen kan være et kirurgisk inngrep, som skaffer avløp for puss og samtidig gjør det mulig med mer direkte antibiotika behandling. Hva med å vise det til en kirurg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193004-infeksjon-i-fingeren/#findComment-1341003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
audingvild Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Det er vanskelig å være klok fra avstand, basert bare på beskrivelse. Det virker helt klart at du har en infeksjon som sitter dypt inn i musklene, kanskje i beina. Ved slike tilfeller kan det være håpløst å finne bakteriene som forårsaker infeksjonen ved å ta prøve fra overflaten. Jeg forstår din leges motforestillinger mot å sette igang med flere antiiotikakurer nærmest på blinde. Det som oftest er problemet at infeksjonen er såpass innkapslet at antibiotika ikke trenger inn i infeksjonsfokus. Det høres drastisk, men løsningen kan være et kirurgisk inngrep, som skaffer avløp for puss og samtidig gjør det mulig med mer direkte antibiotika behandling. Hva med å vise det til en kirurg? Må jeg få en henvendelse fra legen min eller kan jeg kontakte en kirurg selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193004-infeksjon-i-fingeren/#findComment-1345985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.