Gå til innhold

Hvilende nattevakt - lønn


Gjest bytte jobb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kroppogsjel

KOmmer jo litt an på timelønna di i utgangspunktet, og hvor lange vakter du har. En hvilende nattevakt får i utgangspunktet betalt 20 min pr time, altså 1/3 antall timer. Det gjelder mellom kl 00:00 og 06:00. Timene før og etter 06 får du vanlig timebetalt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mener nå jeg!

Hos oss er det som følger:

22-24 2 t

24-06 2 t

06-8.30 2,5 t

Altså 6,5 timers lønn for å være på jobb i 10,5 timer.

Altså meget dårlig business! MEN hvis du må opp i hviletida får du jo betalt, og du har da krav på 100% overtid for det du er oppe, så det kan bli ganske bra likevel.

På 55% hvilende natt har jeg brutto 12000 i mnd, så kommer tilleggene / overtiden / utrykningen i tillegg.

Hadde aldri gått i stillinga hvis det ikke var fordi jeg er student og det passer meg bra å kunne sove om natta og så gå på skolen dagen etter. Synes det skulle vært forbudt med hvilende vakt, jeg mener det er RÅ utnyttelse av folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Hos oss er det som følger:

22-24 2 t

24-06 2 t

06-8.30 2,5 t

Altså 6,5 timers lønn for å være på jobb i 10,5 timer.

Altså meget dårlig business! MEN hvis du må opp i hviletida får du jo betalt, og du har da krav på 100% overtid for det du er oppe, så det kan bli ganske bra likevel.

På 55% hvilende natt har jeg brutto 12000 i mnd, så kommer tilleggene / overtiden / utrykningen i tillegg.

Hadde aldri gått i stillinga hvis det ikke var fordi jeg er student og det passer meg bra å kunne sove om natta og så gå på skolen dagen etter. Synes det skulle vært forbudt med hvilende vakt, jeg mener det er RÅ utnyttelse av folk!

For en stund siden hadde jeg et sp.mål her om hvordan rommene til hvilende nattevakt var. Kan du fortelle meg hvordan ditt er? Lurer på om det er en lov om minstekrav hvordan de skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider