Gå til innhold

Hvilende nattevakt - lønn


Gjest bytte jobb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kroppogsjel

KOmmer jo litt an på timelønna di i utgangspunktet, og hvor lange vakter du har. En hvilende nattevakt får i utgangspunktet betalt 20 min pr time, altså 1/3 antall timer. Det gjelder mellom kl 00:00 og 06:00. Timene før og etter 06 får du vanlig timebetalt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mener nå jeg!

Hos oss er det som følger:

22-24 2 t

24-06 2 t

06-8.30 2,5 t

Altså 6,5 timers lønn for å være på jobb i 10,5 timer.

Altså meget dårlig business! MEN hvis du må opp i hviletida får du jo betalt, og du har da krav på 100% overtid for det du er oppe, så det kan bli ganske bra likevel.

På 55% hvilende natt har jeg brutto 12000 i mnd, så kommer tilleggene / overtiden / utrykningen i tillegg.

Hadde aldri gått i stillinga hvis det ikke var fordi jeg er student og det passer meg bra å kunne sove om natta og så gå på skolen dagen etter. Synes det skulle vært forbudt med hvilende vakt, jeg mener det er RÅ utnyttelse av folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Hos oss er det som følger:

22-24 2 t

24-06 2 t

06-8.30 2,5 t

Altså 6,5 timers lønn for å være på jobb i 10,5 timer.

Altså meget dårlig business! MEN hvis du må opp i hviletida får du jo betalt, og du har da krav på 100% overtid for det du er oppe, så det kan bli ganske bra likevel.

På 55% hvilende natt har jeg brutto 12000 i mnd, så kommer tilleggene / overtiden / utrykningen i tillegg.

Hadde aldri gått i stillinga hvis det ikke var fordi jeg er student og det passer meg bra å kunne sove om natta og så gå på skolen dagen etter. Synes det skulle vært forbudt med hvilende vakt, jeg mener det er RÅ utnyttelse av folk!

For en stund siden hadde jeg et sp.mål her om hvordan rommene til hvilende nattevakt var. Kan du fortelle meg hvordan ditt er? Lurer på om det er en lov om minstekrav hvordan de skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bytte jobb

Hos oss er det som følger:

22-24 2 t

24-06 2 t

06-8.30 2,5 t

Altså 6,5 timers lønn for å være på jobb i 10,5 timer.

Altså meget dårlig business! MEN hvis du må opp i hviletida får du jo betalt, og du har da krav på 100% overtid for det du er oppe, så det kan bli ganske bra likevel.

På 55% hvilende natt har jeg brutto 12000 i mnd, så kommer tilleggene / overtiden / utrykningen i tillegg.

Hadde aldri gått i stillinga hvis det ikke var fordi jeg er student og det passer meg bra å kunne sove om natta og så gå på skolen dagen etter. Synes det skulle vært forbudt med hvilende vakt, jeg mener det er RÅ utnyttelse av folk!

Jeg skal også bli student fra høsten, så dette passer meg utmerket egentlig.

Jeg er enig i at det er dårlig lønn, når en først stiller på jobb, men på den andre siden, når en sover på jobb kan det heller ikke blir luksuslønn.

Takk for svaret. Jeg tror jeg skal søke på den stillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest samkver

Hos oss er det som følger:

22-24 2 t

24-06 2 t

06-8.30 2,5 t

Altså 6,5 timers lønn for å være på jobb i 10,5 timer.

Altså meget dårlig business! MEN hvis du må opp i hviletida får du jo betalt, og du har da krav på 100% overtid for det du er oppe, så det kan bli ganske bra likevel.

På 55% hvilende natt har jeg brutto 12000 i mnd, så kommer tilleggene / overtiden / utrykningen i tillegg.

Hadde aldri gått i stillinga hvis det ikke var fordi jeg er student og det passer meg bra å kunne sove om natta og så gå på skolen dagen etter. Synes det skulle vært forbudt med hvilende vakt, jeg mener det er RÅ utnyttelse av folk!

Jeg er vikar innimellom på hvilende nattevakter. Kan ikke si at jeg er helt enig med deg i at det er rå utnyttelse av folk å betale 6 timer når du er 10 på stedet siden du kan sove i hvert fall i 6 timer. Jeg går rett på jobb/skole dagen etter og fungerer bra siden jeg sover nok. Jeg trenger aldri å stå opp, og går bare en runde før jeg legger meg. På hverdager står jeg opp kl. seks for å dusje, re opp sengen og vekke en og hjelpe han litt. Da er jeg klar når dagvakten kommer kl. 7, og kan gå og ta meg av dagens gjøremål.

Det er mye mere slitsomt å ha små barn hjemme som må legges om kvelden og opp om morgenen.

Siden jeg er vikar får jeg timelønn når jeg jobber, og har ingen forpliktelser til å møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mener nå jeg!

For en stund siden hadde jeg et sp.mål her om hvordan rommene til hvilende nattevakt var. Kan du fortelle meg hvordan ditt er? Lurer på om det er en lov om minstekrav hvordan de skal være.

I følge arbeidsmiljøloven skal det for å kunne ha hvilende natt være et eget soverom med seng eller sovesofa, hvor det ikke er noen annen "ferdsel" på dagtid. Det skal også være toalett og dusj disponibelt.

Vet forresten ikke om det står ordrett slik i loven, men arbeidstilsynet sa i alle fall det til oss da de hadde en "sak" et sted jeg jobbet tidligere. Der var ikke kravet om et eget soverom oppfylt, og dermed måtte arb. giver sette inn aktiv nattevakt med umiddelbar virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mener nå jeg da!

Jeg skal også bli student fra høsten, så dette passer meg utmerket egentlig.

Jeg er enig i at det er dårlig lønn, når en først stiller på jobb, men på den andre siden, når en sover på jobb kan det heller ikke blir luksuslønn.

Takk for svaret. Jeg tror jeg skal søke på den stillingen.

Ja, ikke sant, det er jo mye bedre lønn enn ingen lønn liksom:) Og så lenge man får sove passer det ypperlig å kombinere med studier!

Lykke til som student og forhåpentligvis nattevakt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pappatil2barn

For en stund siden hadde jeg et sp.mål her om hvordan rommene til hvilende nattevakt var. Kan du fortelle meg hvordan ditt er? Lurer på om det er en lov om minstekrav hvordan de skal være.

Hei!!

Jeg jobber som hvilende vakt. Har gjort det i snart 5 år nå.

Vi sover på en sovesofa på kontoret. Fungerer greit nok for meg. Sover bedre på jobb enn hjemme. Der er det unger som våkner om natten...

Liker jobben min bra jeg. Hadde ikke gjort noe om lønna var bedre. Men hvor mye skal man forlange i timen når man sover???

- mannlig miljøterapeut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 18 år senere...

Hei

Vi får betalt 50 % på vakt brekk. Er dette rett? Kan man planlegge vakt brekk? om bruker ikke er lagt seg og man veit man må opp å legge bruker , er det vel aktiv vakt? Noen som kan lov verket rundt dette. Dette er i kommunens Miljøtjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Esil. skrev (1 minutt siden):

Hei

Vi får betalt 50 % på vakt brekk. Er dette rett? Kan man planlegge vakt brekk? om bruker ikke er lagt seg og man veit man må opp å legge bruker , er det vel aktiv vakt? Noen som kan lov verket rundt dette. Dette er i kommunens Miljøtjeneste.

Hva er vakt brekk? Brekk? 

Anonymkode: 5bf27...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...