nemi9 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hei! Jeg er ei jente på 26 år som er plaget med klump i halsen som gjør det ekstremt vondt å svelge. Jeg røyker ikke, men har vokst opp som passiv røyker. Jeg var tidligere i år på legevakta pga denne irriterende kulen. Han kikka kjapt på meg og kom fram til at det bare var starten på en halsbetennelse, og ga meg antibiotika. 5 Min etterpå kasta jeg opp og svimte av der oppe. Ble sendt hjem med beskjed om å komme tilbake dersom jeg ble svimmel. Dette var vel i januar, tror jeg. I påska havna jeg på nytt på legevakta. Da hadde jeg vært kvalm og svimmel, og svimte av på tur ned ei trapp. Slo meg kraftig og lå ei natt på intensiven. Var hos legen og tok flere prøver, men de fant ingenting unormalt. (Nevner dette pga svimmelheten). Nå derimot, er jeg igjen plaget med halsen. Vil ikke si at jeg føler meg forkjølt, men har denne klumpen som plager meg hver gang jeg skal spise eller drikke. Jeg hadde en kraftig forkjølelse i slutten av juni og, og da mista jeg i tillegg stemmen. Hva skjer? Hvorfor er jeg så plaget? Jeg er testa for allergi og, men finner ingenting. Denne klumpen/opphovninga er alltid på høyre side og. Derfor gjør det meg ekstra bekymra for at det skal være noe svulst el.l. (Jeg tror ikke det er det, men blir litt bekymra) Kan det hjelpe om jeg får fjerna mandlene? Jeg er så utrooolig lei av dette!! Det blir jo et ork å ta til seg næring.... Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193118-klump-i-halsen-litt-vel-ofte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også ofte klumt i halsen Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg vet ikke, men jeg har vært plaget av noe lignende. Det er ikke forkjølelse, men jeg får en opphovning på høyre side i halsen. Vondt å svelge, kanskje litt feber når det starter. Legen min kunne fortelle meg at dette var sår, som kommer grunnet stress. Jeg ble anbefalt å kjøpe skyllevann, gurglevann: Corsodyl, på apoteket. (Det finnes sikkert også andre merker) Ellers skrev han ut en reseptbelagt munnsalve, som jeg smører på der jeg hovner opp i halsen. Den heter Kenacort. Det hjelper. Det er verdt forsøket. Men ikke gi deg! Om dette plager deg, ville jeg oppsøkt en annen lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193118-klump-i-halsen-litt-vel-ofte/#findComment-1341334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg synes du bør få undersøkt dette nærmere og det kan være aktuelt å ta røntgen av spiserøret med kontrast og eventuelt ultralyd av skjoldbruskkjertelen som ligger like nedenfor strupehodet. Det kan også være aktuelt å ta stoffskifteprøver. Anbefaler kontakt med fastlege som kan ta ansvaret for å koordinere utredningen slik at det ikke blir tilfeldige leger som ser på deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193118-klump-i-halsen-litt-vel-ofte/#findComment-1343030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.