magnusmamma Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Jeg har en sønn som nå er 3 1/2 år. Fra fødselen og frem til ca. 1 år var han sterkt plaget med atopisk eksem. Det finnes sikkert ikke en krem/slave sort jeg ikke har prøvd. Han har bestandig hatt løs avføring. Den atopiske eksemen har avtatt en god del, men nå har han begynt å få anfall med krupp. Han blir tett i brystet og har en "bjeffende" hoste. Det eneste som da hjelper han er å "dukke" ned i fryseren en stund. Jeg har prøvd i 3 år nå med å få han allergitestet, men har ennå ikke funnet en doktor som tror at det "noen vits" som de sier. På grunn av den løse avføringen, perioder med eksem i knehaser - armhuler og albuen og rundt munnen, og VELDIG tørr hud, har jeg mistanke om at det er noe han er allergisk imot. Kan det være jeg som tar helt feil?? Og hvorfor er det ingen som vil allergiteste han. Siste lege jeg var hos i des. 2000, sa at han trodde ikke Magnus ville "tåle " en slik test!! Er slike tester så påkjennende?? Det er en del astma i vår familie, deriblandt meg selv og min far, så det er vel ikke helt på jordet at Magnus kan være allergisk imot noe?? Og til sist: Hva er det egentlig som forårsaker anfall med krupp? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19318-er-magnus-allergisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Kjære Magnusmamma Jeg synes slett ikke du er på jordet som tenker tanken at Magnus kan være allergisk selv om det godt går an å ha atopisk eksem uten å være allergisk. Det at han også får tetthet i brystet og falsk krupp kan få en på tanken at det ligger en allergi bak. Jeg forstår ikke helt hva legen mente med at han ikke ville tåle en test - en prikktest i huden og en blodprøve er slett ikke så belastende. Du bør be om å få en henvisning til barnelege, eventuelt en barnepoliklinikk i nærheten der du bor for å få en nærmere utredning av Magnus. Men ikke ha alt for store forhåpninger om at en test vil gi svar på hva han er allergisk for og at han ved å unngå de tingene vil bli helt kvitt eksemet -så enkelt er det dessverre ikke. Hvis han har allergier kan du i alle fall prøve å unngå det han er allergisk for og slik kanskje bedre situasjonen for ham. Dessuten vil en kontakt med barnelege sannsynligvis være bra for å komme videre med utredning og behandling. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19318-er-magnus-allergisk/#findComment-85603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.