Gå til innhold

Forholdsvis mye blod i oppkast

Anbefalte innlegg

Er gravid og kaster mye opp om kveldene. Noen ganger er det litt blod i slutten, noe jeg ikke har tatt så alvorlig. I dag, derimot, kom det ganske mye. Det var liksom ikke bare flekkvis. Må jo nevne at jeg har spist tre appelsiner i dag, og kjente meg raskt sår i halsen da jeg begynte å spy. Kjenner meg sår i halsen også nå etterpå.

1. Er dette noe jeg bør oppsøke lege for?

2. Kjennes ut som oppkastet har etset i halsen! Er det f.eks. smart å drikke melk, mon tro (for å nøytalisere)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19340-forholdsvis-mye-blod-i-oppkast/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en hardnakket omgangsyke for en tid siden (ikke garvid), og spydde kjempemye blod. Ble ganske redd, men det viste seg at det måtte ha vært et blodkar som sprakk. Det mente legen ihvertfall - helt vanlig, sa han. Og appelsiner er jo etsende, vet du ..............

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Ofelia

Utifra det du beskriver av symptomer antar jeg at dette blodet skyldes små rifter i slimhinnene pga oppkast og trykkøkning.

Hvis det blir økende mengder friskt blod eller økende smerter bør du oppsøke lege!

Subjektivt kan nok melk lindre plagene litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...