Mafalda2 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hei Jeg har i ca 3 år vært plaget med pigmentflekker i ansiktet. Det siste året har problemet blitt større. En hudpleier tipset meg om at p-piller kunne være årsaken,og derfor sluttet jeg med disse for 1 måned siden (Trinordiol). I dag var jeg hos min fastlege, som ga meg en resept på kremen Aberela mot pigmentflekkene. Jeg fikk også en resept på Cerazette p-piller,som ikke inneholder østrogen. Legen min mente at disse kanskje kunne brukes uten å gi pigmentflekker. I pakningsvedlegget står det imidlertid at man må utvise forsiktighet ved bruk av pillen dersom man har pigmentflekker. Dermed ble jeg litt engstelig for å begynne med pillen. Bør jeg la være å bruke Cerazette? Finnes det eventuelt en annen type p-piller som passer bedre? På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193499-pigmentflekker-og-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.