Gå til innhold

Infeksjon i fingeren

Anbefalte innlegg

Jeg har en infeksjon i fingeren som ikke gir seg. Jeg har hatt den i ca.3 mnd og gått på 3 forskjellige antibiotika-kurer, som kun hjalp midlertidig. Jeg har tatt MR og røntgen av fingeren, som heller ikke viste noen ting. Det samme med prøve av verk, som kun viste normal hud-flora. Jeg har også vondt i selve benet i fingeren og litt i håndleddet samt i kneleddene, noe som har kommet nå i ettertid. Kan det ha noe med fingeren å gjøre? Jeg fikk anbefalt å spørre en kirurg, i tilfellet infeksjonen hadde kapslet seg inn og derfor ikke vistes på prøver etc.

Håper på et snarlig svar da denne fingeren snart tar livet av meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193613-infeksjon-i-fingeren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

En infeksjon i fingeren kan representere mange forskjellige diagnoser avhengig av hvilke av fingerens forkjellige vev som er involvert og hvilke mikrober eller sopp som er årsaken. Det er derfor nærmest umulig å si noe om dette uten å ha sett deg. Ut fra det du beskriver kan det teoretisk også tenkes at det dreier seg om et leddproblem og ikke en infeksjon. Sørg for å få henvisning til en spesialist så fort som mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193613-infeksjon-i-fingeren/#findComment-1348379
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...