Gå til innhold

Feilbruk av steroidkrem.

Anbefalte innlegg

Hei.

Tar det hele fra begynnelsen.

Hadde atopisk eksem som barn, og fikk utskrevet Apolar. Denne kremen ble anvendt feil.

Jeg brukte sammenhengende over lang tid (4-6 år) i ansiktet. Nå har jeg begynt å få plager grunnet denne. Er nå 20 år.

Lider ikke av steroidakne eller kløe, men får veldig lett irritert og rød hud. Jeg var hos legen og fikk beskjed om å bruke fuktighetskrem og fikk skrevet ut tetracycliner. Dette hjelper forøvrig, men det er nå snart 2 måneder siden jeg kuttet Apolaren, har gått på tetracycliner 5 dager nå. Spurte legen om det var noen sjanse for at huden kunne ha fått permanente skader, men svaret var visst at dette skulle gå seg til.

Nå er dette tross alt din bakgård, så jeg spør deg.

Kan huden ha blitt permanent skadet av Apolar, og hva kan jeg gjøre HVIS den er det? Ellers lurer jeg stort sett på hvor lang tid det vil ta før huden normaliserer seg igjen... har gått to måneder nå og jeg begynner å bli ganske bekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193621-feilbruk-av-steroidkrem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...