hygiene-spekulant Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hei,jeg bekymrer meg litt for en situasjon der jeg fikk litt skjedesekret på en intakt finger fra en kvinne som nok har en nokså promiskuøs livsstil. Blant annet på grunn av dette valgte jeg ikke å gå videre, men ruslet isteden ut på badet og vasket hendene mine grundig med såpe, varmt vann og flere innsåpinger av hendene. Tørket deretter av, og vasket penis (som ikke hadde vært i aktivitet i det hele tatt)med litt såpe/mye vann pga en eksisterende balanitt. Nå, noen uker etter, har jeg likevel litt problemer med ubehag i organet. Ingen utflod eller svie ved vannlating, men ubehag i og bak pungen, samt litt framover i penis. Det minner ikke så rent lite om prostatitt som jeg har hatt tidligere. Har sendt inn en selv-test-chlamydiaprøve som jeg ikke har fått svar på ennå. Men uansett om den er positiv eller negativ - er det for deg som mikrobiolog tenkelig at jeg kan ha overført noe som helst seksuelt overførbart smittestoff fra grundig vaskede hender til mitt eget kjønnsorgan på denne måten? Inneholder ikke flytende håndsåper stoffer som svekker og fjerner følsomme gonokokker og chlamydia-bakterier? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193781-fjollete-bekymring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har vondt for å tro at du har overført noen form for infeksjon etter den fremgangsmåten du beskriver. For det første er det relativt små sjanser for at skjedesekretet fra kvinnen innneholder noe smittestoff. (med mindre du vet at hun har HIV eller hepatitt B infeksjon). Skikkelig gjennomført håndvask, med varmt vann og såpe fjerner det aller meste av de eventuelle smittestoffer som det kan være på hendene. Spesielt hvis du vasker deg like etter at sekretet er kommet på fingeren. Jeg tror ikke at symptomene du har fått uker etter dette skjedde har noe med det å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193781-fjollete-bekymring/#findComment-1348366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.