Gå til innhold

Institusjon


Gjest profile

Anbefalte innlegg

Gjest profile

Hei,

Har tenkt mye i det siste om et opphold på et behandlingssenter/psyikiatrisk sykehus kan han noe for seg. Jeg har slitt i mange år med tvangslidelse, angst og nedstemthet men har aldri vært innlagt noe sted. Synes at livet blir så vanskelig å leve når jeg engster meg mye og er hele tiden i tvil om hva jeg skal gjøre. Har fått en del behandling av psykolog poliklinisk, men nå går jeg til en i privatpraksis gankse skjelden, kansje en gang hver tredje uke, føler ikke at jeg har fått noe ut av det.

Det jeg tenkte kunne være fint med et institusjonsopphold var at da kommer en vekk ifra miljøet (som kansje virker forsterkende på den problematiske atferden), kansje en da kan arbeide bedre med tingene. Dessuten er det vel bedre oppfølging enn i poliklinisk praksis. Tror at det hadde hjulpet med ikke bare å prate men med mer handling. Det at noen er med meg i situsjoner og hjelper meg ut der og da på en måte. Nå vet jeg ikke hvordan slike institusjoner fungerer da jeg jo ikke har vært borti noen, men er det noe som jeg burde se nærmere på? Noen som har erfaringer?

Hvilke steder kan en evt. søke? Kommer en i det hele tatt i betrakning dersom en ikke er sucidial eller psykotisk?

Mange spørsmål, dette har surret i hodet mitt de siste dagene. Tror det hadde vært bra å komme seg litt vekk ifra der en er oppvokst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du ikke har det enkelt for tiden. Du skriver at du går til behandling hver tredje uke, men syns ikke du får noe ut av det. Ville det hjelpe å intensivere behandlingen til hver uke for eksempel?

Du snakker om behandlingssteder og innleggelse. Jeg tror det er fastlegen du diskutere dette med og/eller poliklinikken. Poliklinikken kan være knyttet til dagavdelinger, (så vidt jeg vet), og her kan man søkes til behandling (om dagen). Videre kan man søke innleggelse ved psykehus/institusjoner. Det kommer an på hvor du bor i landet hvordan mulighetene er. Jeg ville rådet deg til å snakke med legen din. Jeg vet ikke om du fikk noe ut av dette svaret, håper du får nærmere svar enten her eller hos behandleren/lege:-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...