Gå til innhold

Trist og lei


maizena

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg nummen og uten initiativ eller følelser. Jeg lar alt bare flyte uten å bry meg,men jeg vil gjerne bry meg. Jeg er rett over 20 år og vet at en ikke skal ha det slik jeg har det.Jeg bryr meg ikke om å stå opp om morgenen å gå på skolen,enda vi ikke begynner før 9.Er veldig mye borte.Jeg har mistet all lyst å viljestyrke til å gjøre noe,enda jeg har ambisjoner om hva jeg vil.

Dette har bare blitt værre å værre de siste par årene,men dette året har vært det værste.Gikk til lege for ca et år siden å fikk en test som skulle vise om jeg trengte hjelp,det gjorde jeg ikke.Var nesten lett depressiv.Men det var ok å få vite,slik at jeg kunne avkrefte at noe var galt iallefall,men dette året har vært en større nedtur.Min mor døde også nylig,hun hadde vært syk lenge.En skulle tro det kunne være grunnen,men jeg tror liksom ikke det heller,for dette har holdt på lenge.En annen ting kan være kjæresten jeg bor med,han er liksom ikke helt kjæreste,men bare en venn som er her.

Alt jeg tenker på er å komme meg vekk,dra til en strand langt av sted å ikke måtte gjøre noen ting.Eller bare dra på en hyttetur å være ute i sol og snø hele dagen.Jeg vil bare være glad,og jeg kan se for meg at jeg gjør forskjellige ting og at jeg er glad,men her sitter jeg å ingenting er som det skal være.Har gode venner og skolen jeg alltid ville gått på,men det hjelper meg ikke opp om morgenen for det.Jeg liker også maten fremdeles,det var et av spørsmålene på den testen.

Det føles som jeg går rundt i ring og ingenting hender,jeg leter etter en løsning,men finner den ikke.Hva gjør jeg når alt føles som et stort ork? Når jeg blir sint på meg selv fordi jeg ikke gjør ting,men alikevel ikke gjør noe mere med det?Trenger råd.

Maizena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du snart vinterferie???

hadde sikkert vært bra for deg å komme deg vekk litt.....

dra på en hytte eller noe....ta med deg en god bok....male/tegnesaker...

masse rett i koppen-kakao....røkelsespinner....krølle deg sammen foran peisen...tenke...lese....male/tegne...prøve å slappe helt av å kose deg ......

håper i hvert fall du får det bedre snart...

sender masse oppmuntringsklemmer...(hvis jeg får lov...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du snart vinterferie???

hadde sikkert vært bra for deg å komme deg vekk litt.....

dra på en hytte eller noe....ta med deg en god bok....male/tegnesaker...

masse rett i koppen-kakao....røkelsespinner....krølle deg sammen foran peisen...tenke...lese....male/tegne...prøve å slappe helt av å kose deg ......

håper i hvert fall du får det bedre snart...

sender masse oppmuntringsklemmer...(hvis jeg får lov...)

Føler ikke en vinterferie vil hjelpe,føler jeg trenger et helt år.Tror jeg trenger hjelp,håper legen kan gi meg et skikkelig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er overveiende sannsynlig en depresjon.

Jeg synes du skal oppsøke lege på nytt for en ny vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Dette er overveiende sannsynlig en depresjon.

Jeg synes du skal oppsøke lege på nytt for en ny vurdering.

dette er overveiende en depresjon,hva vil det si,hvorfo så korte svar fra legen? Ok jeg bør nok gå til en lege (live) å få hjelp. Jeg er redd,synes dette er skummelt,at jeg, en vanlig ungdom må ha hjelp,jeg begynner nesten å grine,skulle ønske ikke situasjonen var sånn. Nå føles det,som det pleier,at jeg snakker tont ut i luften å ikke får noe svar.

Har vvvært ute på byen nå.på en torsdag,jeg var ikke på skolen i dag å måtte bare ut.Har hatt det gøy med en veninne,men blir nå redd å engstelig,hva skal det bli av meg som attpåtil trenger hjelp.Takler situasjonen dårlig. Jeg er sånn et flott menneske, med ambisjoner,men alt blir trykt ned av depresjoner.Synes verden er skummel.Hvor skal det bli av meg,hvor er det plass tilmeg liksom. det skal ikke væøre sånn. Kommer meg sikkert ikke til lege på en stund,bor et annet sted enn der min faste lege er og tør ikke oppsøke en ny,ikke her i Oslo hvor alt er så masete å¨mye.Hvor blir det av meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maizena

dette er overveiende en depresjon,hva vil det si,hvorfo så korte svar fra legen? Ok jeg bør nok gå til en lege (live) å få hjelp. Jeg er redd,synes dette er skummelt,at jeg, en vanlig ungdom må ha hjelp,jeg begynner nesten å grine,skulle ønske ikke situasjonen var sånn. Nå føles det,som det pleier,at jeg snakker tont ut i luften å ikke får noe svar.

Har vvvært ute på byen nå.på en torsdag,jeg var ikke på skolen i dag å måtte bare ut.Har hatt det gøy med en veninne,men blir nå redd å engstelig,hva skal det bli av meg som attpåtil trenger hjelp.Takler situasjonen dårlig. Jeg er sånn et flott menneske, med ambisjoner,men alt blir trykt ned av depresjoner.Synes verden er skummel.Hvor skal det bli av meg,hvor er det plass tilmeg liksom. det skal ikke væøre sånn. Kommer meg sikkert ikke til lege på en stund,bor et annet sted enn der min faste lege er og tør ikke oppsøke en ny,ikke her i Oslo hvor alt er så masete å¨mye.Hvor blir det av meg.....

Hvorfor i helvete kom Anonymus opp som navnet på mitt inlegg?

Maizena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i helvete kom Anonymus opp som navnet på mitt inlegg?

Maizena

Hei:-)

Det er ikke så vanskelig å finne en fornuftig lege i Oslo som du kan kontakte i stedet for å vente til du reiser hjem. (Hvis du ikke vil ta deg fri noen dager og reise hjem for å gå til legen ganske snart - det er kanskje et godt alternativ.)

Hvis du studerer så finnes det kanskje en helsetjeneste tilknyttet studiestedet ditt? Hvis ikke kan du f.eks. spandere på deg å gå på den private legevakten på Røde Kors (legegruppen Omnia). Der koster en konsultasjon ca 400 kroner - og legene er stort sett greie og flinke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...