Gå til innhold

Cipralex -brukere


avidi

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert å gå over fra Efexor til Cipralex (mot deprsjon)fordi jeg får så kraftige hetetokter og har gått mye opp i vekt av Efexor.Jeg trodde jeg hadde kommet i overgangsalderen fordi jeg fikk disse symptomene. Hormonprøver viser at jeg ikker er der foreløpig.

Jeg leste igjennom bivirkninger av Cipralex og man kan jo bli mørkeredd av mindre.

Er det noen som har byttet fra Efexor til Cipralex og har fått det bedre nå det gjelder bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

quietus_crusader

Jeg hadde mye bivirkninger på Efexor, som svetting og tiløp til hypomani. Byttet til Cipralex og hatt det mye bedre. Efexor er nok verre når det gjelder bivirkninger tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra Efexor til cipralex, og det var myyye bedre. Som deg fikk jeg hetetokter, kaldsvetting om natta, og en del bivirkninger av efexor. Den er jo et SNRI, og virker på noradrenalin i tillegg til serotoninnivået.

De fleste vil nok oppleve færre bivirkninger med cipralex. Ville absolutt prøvd å bytte. Jeg gikk på 150 mg efexor, 15 mg cipralex.

Vh bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to. Jeg trenger med andre ord ikke få den store skjelven av å lese om alle bivirkningene som er nevnt i felleskatalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye bivirkninger på Efexor, som svetting og tiløp til hypomani. Byttet til Cipralex og hatt det mye bedre. Efexor er nok verre når det gjelder bivirkninger tror jeg.

Og jeg fikk alle bivirkningene pluss noen flere har jeg følelsen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...