Gå til innhold

Psykopat? Prøver igjen..


Gjest sint

Anbefalte innlegg

Trodde jeg hadde fått med mye i dette innlegget til deg Nils Håvard, men jeg kan alltids skrive litt mer om meg selv..Hadde håpet at du ikke skulle se psykopatiske trekk hos meg, at det kunne være noe annet. Men det var det jeg fryktet og skjønte. På mine dårlige dager så føler jeg meg som en psykopat, men på de gode dagene så tror jeg aldri at jeg kan bli så sint igjen. Når jeg er glad så vet jeg ikke hva godt jeg skal finne på..varter opp min mann med blomster, små overraskelser og frokost på senga. gjerne fotmassasje en time også..ja i det hele tatt. Og da ber jeg venner på besøk og har fullt hus her. Alle tror jo at jeg er så veldi snill,søt og sjarmerende, og jeg er vel det, de gode dagene.. Men så er det noe som går meg imot..Det kan være alt fra at mannen min snakker for mye med ei venninne av meg eller at han må innom jobben i fritida. Da skjer det noe med meg..Jeg blir helt varm i hodet og nesten hoven i ansiktet. Hørselen og synet blir litt forandret.? Det minner litt om mine angstanfall. Da vil jeg ikke ha noe med min mann og gjøre, da hater jeg han virkelig. Jeg vil ta med barna og flytte langt vekk..Noe av dette sier jeg aldri for jeg blir helt taus. Jeg blir ikke sint på barna men er litt snarsint, og jeg ber som regel mannen min finne på noe sammen med dem (jeg kommanderer han rettere sagt..) Jeg har iallefall en utrolig snill og tålmodig mann som holder ut, men nå begynner det og tære på. Vi har flere barn ilag, og det virker som at jeg har blitt verre for hvert barn. jeg har fått flere psykopatiske trekk og mere angst for hver gang. I min barndom så var min mor snill og grei, stort sett. Men min far var som du vet, voldelig. Han slo meg aldri men tok det ut psykisk på meg. han var kald og kynisk mot meg. Føler selv at litt av dette kommer frem i meg mot mine barn av og til..spes når de kommer i 5-6 års alderen!? Jeg vil ikke være slik som jeg blir, hva skal jeg gjøre? Det er så flaut og gå til legen med dette. Kan jeg gå direkte til psykolog? Jeg bruker paroxetin mot angst, kan det lindre mitt sinne? Jeg er visst en psykopat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ingen grunn til at du skulle drive med denne selvdiagnostiseringen av deg selv.

Ønsker du hjelp, så søker du hjelp.

Vanskelig kanskje, men så enkelt er det. Det er det første steget du skal ta. Om du går gjennom lege, eller rett til psykolog spiller ingen rolle. Økonomien din bestemmer der.

Du trenger hjelp, søk hjelp.

Vh bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om du ikke har sett filmen, anbefaler jeg "Så som i himmelen". Legg merke til lastbilkjøreren som har en kone i koret.

Søk hjelp i langvarig psykoterapi. Det er mulig å endre seg om en vil og er villig til å jobbe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sint..

Om du ikke har sett filmen, anbefaler jeg "Så som i himmelen". Legg merke til lastbilkjøreren som har en kone i koret.

Søk hjelp i langvarig psykoterapi. Det er mulig å endre seg om en vil og er villig til å jobbe med det.

Takk for svar Nils Håvard. Jeg skal se filmen ja. God helg til deg som jobber nu seint en fredagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sint..

Ser ingen grunn til at du skulle drive med denne selvdiagnostiseringen av deg selv.

Ønsker du hjelp, så søker du hjelp.

Vanskelig kanskje, men så enkelt er det. Det er det første steget du skal ta. Om du går gjennom lege, eller rett til psykolog spiller ingen rolle. Økonomien din bestemmer der.

Du trenger hjelp, søk hjelp.

Vh bugge

Det har du helt rett i. Ble bare så nysgjerrig på en kommentar fra en psykriater...og nå har jeg jo fått d...Anbefaling om en film..jaja, den må jeg jo se! Så det går altså ann og gå rett til psykolog!? Trodde alt måtte gå gjennom legen. Ja jeg trenger hjelp og det skal jeg prøve og få. Ha en fin dag, bugge. Du med de flotte svarene :) Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i. Ble bare så nysgjerrig på en kommentar fra en psykriater...og nå har jeg jo fått d...Anbefaling om en film..jaja, den må jeg jo se! Så det går altså ann og gå rett til psykolog!? Trodde alt måtte gå gjennom legen. Ja jeg trenger hjelp og det skal jeg prøve og få. Ha en fin dag, bugge. Du med de flotte svarene :) Tusen takk!!

Husk at hvis du går rett til en psykolog, må det være en helt uten driftsavtale, og du må betale det selv.

Ellers kan du stå på venteliste, sannsynligvis temmelig lenge, og få det på frikortet etterhvert. De fleste gjør nok det.

Slik er realitetene, så derfor skrev jeg at det er økonomien som bestemmer for mange mennesker.

MEN har man råd, er det enkelte ting det er verdt å bruke pengene sine på. Seg selv og familien, mann og barn, er absolutt noe som bør stå høyt på lista.

Lykke til.

Vh bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Du har en vilje og en sterk ønske om å forande din væremåte, og faktisk også omtanke for hvordan din oppførsel plager / skader andre. Jeg ville nå mene at dette tyder på at du IKKE er noen psykopat! Men ildprøven blir jo om du virkelig kommer til å jobbe beinhardt for å forandre deg selv! Så gå fra ord om å forandre deg til handling, feks terapi eller, som jeg ser du allerede har begynt med, å prøve å hindre at din oppførsel skader andre. Det kan jo hende at du bare er ulykkelig og deprimert, og trenger rett og slett hjelp til å komme deg på bena igjen, og til å få sortert ut ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du har en vilje og en sterk ønske om å forande din væremåte, og faktisk også omtanke for hvordan din oppførsel plager / skader andre. Jeg ville nå mene at dette tyder på at du IKKE er noen psykopat! Men ildprøven blir jo om du virkelig kommer til å jobbe beinhardt for å forandre deg selv! Så gå fra ord om å forandre deg til handling, feks terapi eller, som jeg ser du allerede har begynt med, å prøve å hindre at din oppførsel skader andre. Det kan jo hende at du bare er ulykkelig og deprimert, og trenger rett og slett hjelp til å komme deg på bena igjen, og til å få sortert ut ting.

Hei maria-liisa! Ja jeg vil jobbe beinhardt for og forandre meg..virkelig. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få hjelp. Gruer meg til og gå til legen, det er jo litt flaut. og det er jo så kostbart og gå til psykolog. Men jeg skal gjøre det, begge deler. Jeg får se på kostnadene som ei investering, i et bedre liv..for meg og mine :) Vil ikke være slik jeg holder på og bli. I kveld skal jeg se filmen som psykriateren Nils anbefalte "Så som i himmelen" Det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...