Gå til innhold

zoloft-hva skjer med kroppen min???


linda21

Anbefalte innlegg

hei.

jeg går på 200g Zoloft hver dag,har gjort det i ca 8 mnd nå,men jeg har blitt mye kraftigere enn det jeg noen gang har vært,har alltid vært mellom 50 og 55 kg,nå veier jeg 70kg.

dette tar på psyken det også.folk sier det til meg ofte,de tror vel jeg ikke bryr meg.(nå har du jammen meg lagt på deg,linda) hvor gøy er det??!!!

det som er spørsmålet mitt er vel om hvorfor har dette skjedd,ingen i min familie er tjukke.så da må det jo være zoloften...jeg er jo mye bedre av den,tørr i allefall gå i butikken,hvis jeg må.En sak til,hvorfor blir sexlysten helt borte?stakar han jeg er sammen med,vi har aldri sex,og jeg mener aldri! hvorfor må det evære så mange bivirkninger når en ønsker å ha det "normalt"???

linda21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dessverre er dette kjente bivirkninger ved SSRIer - både vektøkning (sjelden) og seksuelle bivirkninger (vanlig 5-10%).

Etter så lang behandling hvor du nå synes å ha kommet deg, kan det være et forsøk verdt å dikutere nedtrapping med legen din. Spesielt de seksuelle bivirkningene synes å være doseavhengige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...